Linda_77
Trådstartare
Min hund har totalt tröttnat på Standardt efter dryga 1,5 år. Näst intill omöjligt att få henne att äta så mkt som hon behöver få i sig då hon inte gillar smaken. Tappar också lätt i vikt pga sin höga aktivitetsnivå. Nu efter den sista säcken så har hon även blivit pruttig och dålig i magen, skiter dessutom nåt grönaktigt . Jag kollade lite närmare på säcken och det är den gamla sorten i 15 kg så det borde inte bero på någon ny sammansättning.
Jag har rekommenderat det fodret till många och tycker på det stora hela att det är jättebra. Dock vet jag flera som gett upp då deras hundar inte funkat optimalt på det och nu verkar jag själv hamna där.
Vill någon tipsa om nåt annat bra (eller mindre dåligt) torrfoder?
För tillfället tyvärr inte färskfoder eftersom jag pluggar på annan ort och har svårt med leverantör och förvaring.
Önskemål är de där vanliga: inget vete, så lite spannmål som möjligt. Hög andel animaliskt protein, gärna så "rent" som möjligt. Helst inga alger eller annat lull-lull. Hyfsat prisvärt.
Har kollat på t ex. Orijen, Acana, Carnia Wolf och Taste of The Wild men tilltalas inte riktigt av dem. Och kom inte och säg Magnussons eller Doggy bara
Funderar på om detta kunde vara vettigt?
http://foderbilen.se/lone-star-lamb-meal-and-rice-15kg.html
Jämfört med Standardt så har det ju rätt lågt vitamininnehåll. Är det någon som har erfarenhet av det fodret eller vill rekommendera nåt annat?
Jag har rekommenderat det fodret till många och tycker på det stora hela att det är jättebra. Dock vet jag flera som gett upp då deras hundar inte funkat optimalt på det och nu verkar jag själv hamna där.
Vill någon tipsa om nåt annat bra (eller mindre dåligt) torrfoder?
För tillfället tyvärr inte färskfoder eftersom jag pluggar på annan ort och har svårt med leverantör och förvaring.
Önskemål är de där vanliga: inget vete, så lite spannmål som möjligt. Hög andel animaliskt protein, gärna så "rent" som möjligt. Helst inga alger eller annat lull-lull. Hyfsat prisvärt.
Har kollat på t ex. Orijen, Acana, Carnia Wolf och Taste of The Wild men tilltalas inte riktigt av dem. Och kom inte och säg Magnussons eller Doggy bara
Funderar på om detta kunde vara vettigt?
http://foderbilen.se/lone-star-lamb-meal-and-rice-15kg.html
Jämfört med Standardt så har det ju rätt lågt vitamininnehåll. Är det någon som har erfarenhet av det fodret eller vill rekommendera nåt annat?