Nojig blivande mamma med en del frågor!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Sanette

Trådstartare
Sen jag blev gravid så har jag varit nojigare än vanligt.:crazy: Tror att allt jag gör ( eller i alla fall nästan allt) kan skada barnet på något sätt. Så här är de vanligaste frågorna som jag har funderat på. Kanske någon annan här som också har kännt som jag?:confused:

Använde ett desifikationsmedel till hästen igår som heter Virkon S. Råkade naturligtvis ( Klumpiga jag!:devil: ) andas in lite damm från pulvret när jag skulle spola på vatten på det. Började klia lite i näsan. Läste sen på förpackningen att man skulle undvika att andas in damm från pulvret. Det kan tydligen fräta på slemhinnorna eller något. Men det kan väl inte påverka barnet? :confused: Det va väldigt lite och jag spottade och fräste mycket efteråt.:rofl:

Har hört att man inte ska äta rött kött när man är gravid men är kokt och rökt skinka okej? Och rökt korv då?

Innehåller vinäger någon form av sprit? Har ni ätit det som vanligt när ni va gravida?

Mycket tacksam för svar på mina kanske dumma frågor!:crazy:
 
Sv: Nojig blivande mamma med en del frågor!

Ett gott råd är - Lev som vanligt :banana: det har jag gjort och jag har fött tre friska barn, ang Virkon så jobbar jag i vården (har gjort dom senaste 20 åren) och jag har under mina grav använt det via jobbet - har inte varit ngt problem..

Så ett gott råd är alltså - Lev som du brukar..

Lycka till med graviditeten och må så gott...:bump:
 
Sv: Nojig blivande mamma med en del frågor!

Försök att leva så normalt som vanligt, det mår både du och den lilla bäst av. Inte bra att oroa sig, så som du känner dig känner nog bebisen med.

Lycka till!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp