Sv: nh?

Nh för mig är den dagliga kontakten/hanteringen av hästen.
(häftig användarbild på Sune...)

Daglig hantering av hästar på ett sätt som hästen förstår.

2 vägs kommunikation som leder till ökad förståelse, tillit och samklang mellan 2 individer.

Att hästen lyssnar på mig från marken med små hjälper, respekterar mig som flockledare så att jag inte blir översprungen, får jaga hästen för att få tag på den i hagen, mm.

Att jag lär mig mer om hästens naturliga kommunikation och att jag respekterar hästen och lyssnar på dess signaler och kroppspråk.

Att man har en rättvis och ömsesidig respekt för varandra. Att man litar på varandra. Och såklart att jag är ledaren :)

lojsan_ skrev:
Att man har en rättvis och ömsesidig respekt för varandra. Att man litar på varandra. Och såklart att jag är ledaren :)

Jag håller med.

:)

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
257
Senast: Lavinia
·
  • Omröstning Omröstning
Träning Vid träning enskilt, hur föredrar ni att ha framridningen?
Svar
10
· Visningar
1 722
Senast: Piaff
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
544
Senast: MiniLi
·
Träning Hej! Vad kör ni för avstånd i skritt på upphöjda bommar ? Gäller häst med ca 140 cm i mankhöjd.
Svar
2
· Visningar
304
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama