Nära ögat

Jag åkte till affären nyss och var en hårsmån från att krocka. Det var en kvinna som körde ut framför mig trots att hon hade väjningsplikt. Nu var ju hastigheten låg och just där i kurvan där det nästan hände, tar jag ju ner hastigheten ytterligare så det hade nog inte blivit mer än materiella skador om vi smällt. Men fan vad jobbigt det hade blivit att ordna så jag kunnat ta mig till och från jobbet om bilen blivit obrukbar. Usch.

Jag tycker det är ofta en precis undviker att krocka. Just det här att folk är så ouppmärksamma. Vinglar över mittlinjen och så vidare.

Jag tycker det är ofta en precis undviker att krocka. Just det här att folk är så ouppmärksamma. Vinglar över mittlinjen och så vidare.
Ja! I våras var det en period när jag gång på gång fick tvärbromsa och väja för att inte krocka när folk hade väjningsplikt och körde ut framför mig. De märkliga var att i de flesta fall hade bilen stannat, jag trodde ju då att den såg mig, och sen plötsligt när jag närmar mig så kör den :confused:. Det var inte ens högerregel som en del tycks ha problem med utan jättetydlig väjningsplikt för dom.

Under samma period höll jag även på att frontalkrocka ett par gånger för att folk gjorde omkörningar trots att jag kom i mötande. Detta på precis samma plats där det varit en dödsolycka nån vecka tidigare. Det är märkligt att folk verkar vilja köra ihjäl sig? (syftar på omkörningarna, ej dödsolyckan)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 519
Senast: Pratsch
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 366
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 364
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I och med att jag bytte jobb fick jag väldigt mycket längre resväg till jobbet. Vägen går dock nästan hela vägen genom skogen, och min...
Svar
0
· Visningar
546

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka