När vågar man lösgaloppera?

BulletForMyValentine

Trådstartare
Min fångponny är nu igångsatt sen en månad tillbaks. Är uppe i 20 min promenad/ tömkörning i skritt varannan dag.

Nån gång i veckan så åker vi och lösgalopperar stallets hästar i ridhus/ rundkorall.
När vågar man låta fångponnyn vara med?
Han springer inte mkt i hagen, har aldrig gjort det. Men det är full fart på promenaderna om han får bestämma:p

Sv: När vågar man lösgaloppera?

Det skulle jag vänta med tills den är helt friskförklarad och helt igångsatt. Det är mycket större skaderisk vid okontrollerat bus än vad det är att galoppera uppsuttet tex.

Sv: När vågar man lösgaloppera?

Nej, det tycker jag verkligen inte att du ska göra ännu. Säger som skuggi, vänta tills ponnyn är helt igångsatt och du vet att den kommer att klara belastningen av ev. bus.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 577
Senast: Freazer
·
Hästvård Min ena häst (shettissto, 1 år) har den senaste tiden ofta haft lös avföring. Första gången jag lade märke till det var det ganska kort...
Svar
11
· Visningar
1 754
Senast: CaisaCax
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 779
Senast: AbCdE
·
Hundhälsa Min hund skadade benet illa i morse så blev akut in till veterinär. Inget är av, tack och lov, men dom misstänker ev artros. Hon har...
2
Svar
26
· Visningar
8 846
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • B12brist?