Någon mer som märkt av att...

M

millansnillan

ens hund härmar en?

Ludde tycker iallafall att det är kul :angel:

Dricker jag vatten från kranen så går han genast till sin vattenskål och dricker vatten.
Äter jag något så springer han genast till matskålen och ser om det finns något att äta.
Lägger jag mig i sängen så lägger han sig under sängen.
Sätter jag mig så sätter han sig.
Sätter jag på mig skorna så letar han direkt upp en sko (eller tar den jag försöker få på mig :p ) som han ska leka med.

o.s.v.

Lite smålustigt oftast ;) Mindre kul när jag plockar gräs till marsvinet och han ser det. Han vet om att han inte får gräva i gräsmattan eller slita upp gräs som han sen spottar ut inomhus. Han låter bli det med, om inte jag plockar gräs :crazy:

Någon mer som har en hund som härmar en? :D

Sv: Någon mer som märkt av att...

Njäääeeej, men så fort jag går in på muggen så ska katten dit och skita! :mad:

:rofl:

Hmm... ursäkta men jag tycker det låter som att du förmänskligar hunden lite. :angel:

(eller så skämtar du?)

Visst, hundar är smarta och det finns något som kallas observativ inlärning... men att de skulle härmas på det sättet du beskriver bara sådär utan vidare (såvida det inte är inlärt) tror jag är mycket ovanligt. ;)

Jag skämtar inte och det är inte inlärt :p

Fast jag tror inte han vet om att han är en hund :crazy:

Liknande trådar

Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 701
Senast: Nominous
·
Övr. Hund Hm.. har ett litet problem.. hon har alltid varit orolig när hon ska äta, hon lixom vågar inte.. och det blev bara värre en gång då...
2
Svar
24
· Visningar
1 913
Senast: MinIan
·
Övr. Katt Dörrar: Tillåt inga stängda dörrar någonstans i något rum, inklusive garderobsdörrar. För att öppna en dörr, ställ dig på bakbenen och...
Svar
13
· Visningar
2 231
Senast: corona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila
  • Senast tagna bilden XV