Nässelutslag på dräktigt sto!

Linna

Trådstartare
Mitt sto har fått nässelutslag för andra gången på 3 veckor, sväller på hela huvudet och blir knottrig hela kroppen:cry:. Någon som varit med om liknande? Hon har beräknad fölning strax efter midsommar, enligt vet är enda behandlingen cortison och det kan dom inte ge henne utan att förlora fölet... Förra gången gick det över på ca ett dygn.
 
Sv: Nässelutslag på dräktigt sto!

Nej hon har druckit ungefär som vanligt, ev lite mindre men då det finns lite pölar i hagen är det svårt att veta exakt.
 
Sv: Nässelutslag på dräktigt sto!

Har inte ringt vet idag förra svängen pratade jag med dom och då sa dom att jag skulle ringa om hon fick svårt att andas det fanns ingen behandling dom kunde ge utan at hon förlorade fölet. Kommer titta till henne under natten och ringa vet imorgon, om hon inte blir jättedålig i natt, då ringer jag självklart vet direkt.
 
Sv: Nässelutslag på dräktigt sto!

Fast cortison behöver inte vara aborterande. Mitt sto fick det för flera år sen när hon var dräktig och födde senare ett friskt föl.

Jag startade en tråd om det här men det var många år sen och jag kan inte hitta den nu. I tråden var det flera som hade samma erfarenheter som jag.
 
Sv: Nässelutslag på dräktigt sto!

Nästan alla utslag är borta idag, blev inte alls lika mkt som förra gången, fölet har sprattlat efer förra gången nu kändes inget men det gör inte det varje gång jag känner på henne så jaghoppas och tror att fölis är ok!
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 478
Senast: Freazer
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 346
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 660
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
1 169

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp