Nä, hen är inte rädd för att frysa hen!

moiran

Trådstartare
Någon som hört uttrycket "hen är inte rädd för att frysa" i annat sammanhang än det bildliga? Vad betyder det? :confused:

Jag uppfattade det som en komplimang med innebörden att man inte var rädd för att gå sin egen väg och våga ha egna åsikter. En annan spekulerade i att det var ett påpekande om att personen var fet (liknande har jag iofs hört förut, men det var mer i stil med "hen behöver ju inte frysa i alla fall"). Andra tankar var att det kanske var bildligt.

Jag tror naturligtvis att jag har mest rätt (:D) och i sammanhanget en inte alls konstigt uttalande jämfört med att prata om att personen i fråga inte är frusen av sig... Men det finns kanske någon här som är familjär med uttrycket som kan upplysa oss innan vi råkar i luven på varanda? :devil:

Sv: Nä, hen är inte rädd för att frysa hen!

Jag ser det som att personen går ut utan mössa och vantar i 20 minus, men det kan vara fel

Sv: Nä, hen är inte rädd för att frysa hen!

Jag ser det som att personen går ut utan mössa och vantar i 20 minus, men det kan vara fel

Jag har vissa tvivel på om personerna umgåtts i den utsträckning som skulle krävas för att veta vem som har mössa eller inte i 20 minus... :D Men man vet ju aldrig, ämnet kan ju ha kommit upp när de snackat. Men lite knepigt att nämna det lite så där plötsligt, ur sitt sammanhang, när samtalet i övrigt handlade om att personen var bra chefsmaterial. Men den som sa det kan ibland vara lite disträ, så därav funderingarna. Finns det inget sådant uttryck måste det ju liksom vara bildligt. :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka