Idag har jag inte lämnat mysrocksstadiet. Kaffe, hemgjorda piroger i min airfryer, cocacola och clementiner (det sistnämnda sponsrat av S på Zoo)
Det brukar ta både lördag och söndag för att orka må bra igen för den lediga måndagen efter vardagarnas byråkratiska kvarnar...
Jag känner mig hyfsad redan idag.
Så vem vet, jag kanske fullföler julpyntandet som städtjejen startade FÖRRA torsdagen och letar fram elljusstakarna. Undrar om jag har några dubbelhäftande tejpkuddar kvar eller om jag får binda fast ljusstakarna i fönsterbrädan med tanke på "Minnie the disaster"...
Det brukar ta både lördag och söndag för att orka må bra igen för den lediga måndagen efter vardagarnas byråkratiska kvarnar...
- Inte fått arbetsstolen än, arbetsprövat sedan mitten av september ..
- Jag har skickat in ansökan om arbetsresor till arbetförmedlingen två gånger och inte fått något svar ÄN. Så ska skicka in papperet en gång till, för att betala färdtjänst. Och att ligga ute med så där 3500 kr i egenavgift när man lever på nada och ingenting, gör att ekonomin rasar under en sten igen efter flera år på hyfsat grön kvist.
- Och att få personlig kontakt med handläggare och arbetsterapeuter på Arcus och arbetsförmedling är ju omöligt då de fortfarande lever i Coronans efterdyningar och sköter allt via telefon, sms och mejl... Då är det inte undra på att jag kvaddar kropps, vikt och humörmässigt. Rehabteamet blev förskräckta men vill med tanke på min arbetsprövning vänta med träningsperiod... - Jag behöver min arbetsstol för tre månader sen... den skulle kommit som i torsdags eller fredags, men har inte visat sig... På tisdag kommer representanten från mercado för att ställa in den efter mig. Man kan hoppas att stolen kommit då...
Jag känner mig hyfsad redan idag.
Så vem vet, jag kanske fullföler julpyntandet som städtjejen startade FÖRRA torsdagen och letar fram elljusstakarna. Undrar om jag har några dubbelhäftande tejpkuddar kvar eller om jag får binda fast ljusstakarna i fönsterbrädan med tanke på "Minnie the disaster"...