Müsli igen ...

F

FTW

Vilken müsli använder ni? Varför har ni valt den?
Och till sist (för att slippa ringa runt så himla mycket :angel: ) - vad kostar den ungefär per kilo?

Sv: Müsli igen ...

Jag använder Dodson & Horrels müsli som heter Stay Power.
En säck (vet inte vad den väger) kostar 199:-
Jag ger den för att den ger bra energi.

Hestekrafft (standard), använder den för att den är smaklig för hästen + att jag bara har goda erfarenheter av den..
Hög proteinhalt för den som behöver...
Enda nackdelen är att det kan bli lite meckigt, då den helst ska blötas lite pga lucernet..
Kostar mellan 6,50-7kr kg, beroende på försäljningsställe...
Så det är halvdyrt..

Jag har Dudson & Horrell Müsli som heter Build Up. 20 kg är det, kostar typ 220 kr tror jag. 11 kr/kg kostar den alltså om jag räknat rätt. Jag har den för att min häst behöver hull så han kan bygga muskler.

Jag använder Hippos Musli och den kostar ca 149:- för 20kg. Köper den på Svenska Foder eller Eko.

Equi Deluxe o Kreüter Mix från.. Eggerman, heter det så? ;)

Jag har Salsa havrefri som kostar 6,28 kr/kg
Salsa Bas Mix kostar ca 4,50-5 kr/kg.
// Linda

Jag fodrar hästen med Eggermans Cool Mix, främst för att hon har lite för mycket energi i benen :D
Det är 20 kg i säcken och den kostar 155 kr.

Anväder D &H Build-up, rekommenderats det av vänner, till fulllblod som behöver lägga på sig på hullet. Kostar 200kr/20kg där jag köper det.

Ska dock sluta med det och övergå till havre & horsespeed då jag köpet ett kanonhö

Jag använder Dodson&Horrells "Pasture Mix" och deras "Fiber P". Vet inte vad det kostar per kilo, kan kolla det senare... :)

FTW skrev:
Vilken müsli använder ni? Varför har ni valt den?
Och till sist (för att slippa ringa runt så himla mycket :angel: ) - vad kostar den ungefär per kilo?

Jag använder Red Mills Foal and Yearling. Valde den för att jag har två stycken åringar som behöver mkt proteiner, och den ena var lite tanig efter sjukdom. Det är 20 kg säckar som kostar 210kr vilket blir 10.50 kr/kg. Dyrt visst, men värt varenda krona då hästarna har tagit sig fint på det och gillar det! :d

Funderar även på att byta ut fodret jag ger till min vuxna häst mot Red Mills Cool´n´Cooked, det kostar ca 7 kr/kg.

Varför skulle Hestekrafften blötas på grund av lucernen? Det är väl lucernhack i den och den behöver inte blötas.

Hälsningar,
Anette

Liknande trådar

Fritid Vilken djungel. Undrar om någon kanske har tips? Blir inte många tältnätter per år men är dags att köpa nytt. Vi är 2-3 vuxna. Tältar...
2
Svar
24
· Visningar
945
Senast: Zpunk
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 586
Senast: Sassy
·
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 574
Senast: Habina
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 242

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka