Motivation och inspiration

MatildaGruhs

Trådstartare
Behöver tips för att få upp motivationen till att rida, eller ja umgås med min häst över huvudtaget. Jag trivs inte i stallet vi står i nu så jag tror mycket hänger på det, och vi ska flytta efter jul ca. Men jag vill inte att han ska bli stående pga av det. Nu åker jag bara dit och mockar och fixar i stallet och pussar lite på honom i hagen och åker hem. Jag har verkligen ingen motivation alls och det gör mig ledsen då jag ser hur gärna han vill komma ut och göra något! Så snälla ni där ute, ge mig tips och inspiration. Vad gör ni när ni hamnar i en sånhär svacka ??
 
Tycker ändå att pussar i hagen inte är att förakta. Dessa stunder är ju helmysiga.
Jag älskar månen. Att rida i månsken, alltså när det är stjärnklart är underbart. Nu är det mycket måne. Ut och prova:-)
 
Det är ju inte så länge kvar tills ni ska flytta. Om det känns motigt att vara i stallet är det bättre att bara gosa med hästen och låta ridningen vänta tills du mår bättre.
Hästen lider inte av lite semester :)

Har själv hamnat där, vantrivdes i stallet och ville inte göra något. Allt blev mycket bättre när jag flyttade därifrån! Energin kom tillbaka nästan av sig själv, ridningen tog femton steg framåt, hästarna blev gladare, jag mådde bättre.

I "vanliga" svackor, som inte har med stallet att göra utan bara en tillfällig motivationsbrist, brukar jag försöka göra något annat än just rida. Definitivt få bort tanken "jag måste!", så länge den är kvar är det skitjobbigt att göra något. När jag känner så brukar jag trickträna, "leka" på olika sätt. Rejäla ryktningar med borste och skrapa brukar få mig på andra tankar!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 095
Senast: valy
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 754
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
860
Senast: yamyam
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
634
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hage
  • Stora shoppingtråden II
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp