Mineraler/Vitaminer

M

mostly

Vilken sort skall man använda ? Mina hästar får hö + havre + betfor och i dagsläget Multivitaminer(Granngårdens) samt Biomineraler(Biofarmab)... Vill inte ge dem "grus mineraler". Vad finns det för alternativ? Vad ger ni?

Sv: Mineraler/Vitaminer

Jag har Vitafor Solid från kvarnbyfoder. Ett jättebra foder som jag blötlägger..Det fungerar fint!:)

Sv: Mineraler/Vitaminer

För att kunna välja rätt mineraler måste du först kolla vad fodret i foderstaten innehåller. (hur mycket av varje mineral) sen färknar du ut behovet. När du vet det kollar du om foderstaten tillgodoser behoven och gör den inte det är det dags att leta efter de mineraler som passar bäst
i förhållande till vad som fattas i hästens foderstat.
Det finns ju pelleterat mineraltillskott som du kan välja instället för granulat.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
524
Senast: Sryoqwe
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 233
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Då Pudeln vägrar äta allt det står ”hundmat” på börjar jag titta på alternativa lösningar. Hon är inte känslig i magen och van att äta...
Svar
7
· Visningar
464
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka