Ottipotti88
Trådstartare
Hjälp! Min ena kissemiss blev sjuk för en vecka sedan. Han spydde plötsligt en kväll och har sedan dess varit rejält illamående och trött. Vi var till veterinären och han fick en antibiotikakur eftersom vi trodde att han hade ätit en fågel och kanske åkt på en tarminfektion(han har haft det förut). Kuren har inte bitit lika bra den här gången och nu mår han ännu delvis illa en vecka senare. Jag ger Nutricat åt honom för att få igång aptiten men det enda som verkar hjälpa är sprutan veterinären ger mot illamåendet.
När jag redan var sjuk av oro så blev min andra kisse också dålig!Han har sovit i nästan ett dygn o vill bara äta lite torrfoder, annars äter han som en häst. Han dreglar lite och det verkar rinna från ögat. Tänker ringa veterinären igen imorgon men har ni någon aning om vad det kan vara? Kan det vara kattinfluensa de har eller mask? Jag avmaskade dem för typ 2 månader sedan men de kan ju nog vara det ändå. Är så orolig! Mina busiga katter är plötsligt helt trötta och livlösa och jag har ångest ända in i själen!
När jag redan var sjuk av oro så blev min andra kisse också dålig!Han har sovit i nästan ett dygn o vill bara äta lite torrfoder, annars äter han som en häst. Han dreglar lite och det verkar rinna från ögat. Tänker ringa veterinären igen imorgon men har ni någon aning om vad det kan vara? Kan det vara kattinfluensa de har eller mask? Jag avmaskade dem för typ 2 månader sedan men de kan ju nog vara det ändå. Är så orolig! Mina busiga katter är plötsligt helt trötta och livlösa och jag har ångest ända in i själen!