Min stackars stortå...

Jamtland

Trådstartare
Jag halkade inomhus tidigt i våras, ramlade och slog stortån in i en vägg. Kände inte av det så mycket då för jag slog även andra delar av kroppen rätt illa. När jag skulle hem någon timme senare så fick jag inte på mig skorna och vid kontroll visade det sig att tån inte mådde så bra. (Se bild)

Jag var till läkare i ett annat ärende dagen efter och hon konstaterade att det var rätt illa. Jag fick frågan om jag ville komma tillbaka dagen därpå för röntgen men jag kände att det var rätt menlöst att åka nästan 13 mil när behandlingen ändå förmodligen skulle bli densamma. Hon rekommenderade att tejpa ihop stortån med tån bredvid och bara låta den vara.

Nu har det gått över sex månader och jag har fortfarande ont i tån när jag böjer den och jag börjar bli jävligt less på det, borde inte tån ha läkt nu?!

Det gör ont när jag böjer på tån, så så fort jag går ner på huk, försöker jogga, eller dyl tar det stopp.

Är det någon mening att gå till läkaren och be om röntgen nu?
 

Bifogade filer

  • 20190309_165403.jpg
    20190309_165403.jpg
    272,1 KB · Visningar: 130
Tån kan ha läkt ihop fel. Gör jäkligt ont tydligen.. Min pappa fick operera sin där de typ bröt tån igen för den skulle läka ihop rätt.
 
Kompisen blev trampad väldigt illa på sin tå i våras. Hon har haft problem och väldigt ont hela sommaren men tyckte inte att det var någon idé att gå till läkaren. Tillslut blev hon ivägtvingad. Det var väldigt nära blodförgiftning. Tror inte du har blodförgiftning men med tanke på hur den ser ut och hur ont du har så borde du nog kolla vad det är för fel på den. Man vet aldrig
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 953
Senast: Sassy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Drygt 10 veckor har gått sedan min ridolycka nu. 6 veckor efter armbrottet så hade själva brottet läkt fint, men jag kunde inte röra...
Svar
0
· Visningar
798
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Mitt ena sto har konstaterade "dystrofiska" förändringar i sitt högra bakknä. Nedslitet ledbrosk i båda knäna men i högra är det sas...
Svar
4
· Visningar
1 087
Senast: evis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Tävling i julsnaps
  • Stil på bostad för uthyrning.

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp