Min häst tappar päls jätte snabbt! Hjälp?

Texaspexas

Trådstartare
Min häst har börjat tappa päls i rasande fart. När man borstar och så lossnar inget ( inte mer en vanligt ). Vetrinär har kollat på honom, och nu väntar vi på provsvaren. Har duschat honom med jodopaxlösning.
Huden är jätte fin utan skorpor eller nåt, det är bara päls som lossnar. Främst på rumpan men nu har det spritt sig över hela kroppen.

Han har även små hudbollar över hela kroppen men mest över ryggen.
De pälslösa områdena och hudbollarna kliar ingenting, det bara är där.
Men vill gärna få bort det då han ser ful ut och han fryser utan sin päls, särskilt nu när det börjar bli vinter.....:cry::(
Är ganska ny här på bukefalos så vet inte hur man lägger in bild från iPaden:(
Har inte hittat exakt en sån här tråd men det finns säkert
Hoppas ni kan svara på det här:bow::up:

Liknande trådar

Hästvård Min häst har kliat sig nu i ca 2 v. Allt började i samband med att vi släppte ut honom i stor hage från att ha gått i grus sjukhage i...
Svar
10
· Visningar
1 177
Senast: MiniLi
·
Hästvård Två hästar som går ihop har tappat päls på benen. De här bilderna är alla fyra benen på samma häst. Väntar på återkoppling från...
Svar
14
· Visningar
4 213
Utrustning min häst har börjat tappa päls i rasande fart. När man borstar och så lossnar inget ( inte mer en vanligt ). Vetrinär har kollat på...
Svar
5
· Visningar
664
Senast: Texaspexas
·
Hästvård Hejsan! Det började med att min häst började fälla lite päls vilket jag tyckte var ganska normalt med tanke på det kalla vädret vi har...
Svar
4
· Visningar
6 721
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama