Mens-mängd - betydelse för möjlighet att bli gravid?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Lupino

Trådstartare
Är det någon här som har otroligt sparsam blödning och ändå blivit gravid?

Jag blöder otroligt lite sen jag slutade med p-piller (för drygt 1 år sedan), har aldrig menssmärtor. Det är inte alltid jag ser till rött blod över huvud taget utan bara koagulerat och bruna flytningar. Använder tampong, men skulle klara mig med lite papper i trosorna även dag 1...

Är ju egentligen helt fantasiskt om det inte vore för att jag oroar mig att det är orsaken till att jag inte blir gravid (11 misslyckade försök).

Jag går på utredning och har nämnt detta för gynekologen, men han verkar inte tycka det är något (fast jag är osäker på att han verkligen förstått hur lite det är, i det fallet skulle det varit lättare med en kvinnlig gyneokolog ;-)

Det som oroar mig är att jag kanske inte har tillräckligt tjock slemhinna i livmodern så att ett ägg kan fästa...

Som sagt, har ni någon erfarenhet om detta betytt något eller ej?
 
Sv: Mens-mängd - betydelse för möjlighet att bli gravid?

Kan tyvärr inte svara på frågorna om mensens betydelse. Men om du går på utredning har de inte tagit blodprov på dig för att kolla om du har ägglossning? Det var det första det gjorde på mig under min utredning.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
0
· Visningar
363
Senast: malumbub
·
Hundhälsa Så kortfattat som det är möjligt: Tiken fick livmodersinflammation. Livmodern hade varit sluten men började till sist blöda. Den vägde...
2
Svar
23
· Visningar
5 729
Senast: Viva
·
Kropp & Själ Sitter med lite panik här. Har länge haft problem med jättemycket mensvärk och försökt bli utredd för endometrios då jag har haft...
Svar
3
· Visningar
1 164
Senast: Triangul
·
Kropp & Själ Har haft regelbunden mens så länge jag kan minnas, och aldrig någonsin haft någon typ av blödning mellan menstruationerna. Men så igår...
13 14 15
Svar
293
· Visningar
40 891
Senast: chio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Ridskoleryttare
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp