MELODIFESTIVALEN 2015 - Deltävling 4

voltis

Trådstartare
Ja ni läste rätt, vi är redan framme vid årets sista deltävling!

Förr veckan såg vi en joikare och en ung poptjej gå vidare direkt till final. Kommer ngn av dom ta hem slutsegern på Friends om ett par veckor? Tja, det är inte omöjligt om inte ngn på lördag kommer med en kanonlåt!

Vilka är det då som slåss om vinsten?

De tävlande är:
  1. ”Don't Say No” – Midnight Boy
    Låtskrivare: Johan Krafman, Kristofer Östergren, Olle Blomström
  2. ”Black Swan” – Caroline Wennergren
    Låtskrivare: Nicklas Eklund, Joel DeLuna, Aimee Bobruk
  3. ”Building It Up” – JTR
    Låtskrivare: JTR (John Andreasson, Tom Lundbäck, Robin Lundbäck), Erik Lewander, Iggy Strange Dahl
  4. ”Guld och gröna skogar” – Hasse Andersson
    Låtskrivare: Anderz Wrethov, Elin Wrethov, Johan Bejerholm, Johan Deltinger
  5. ”Make Me (La La La)” – Dinah Nah
    Låtskrivare: Dinah Nah, dr alban, Jakke Erixson, Karl-Ola Kjellholm
  6. ”Ett andetag” – Annika Herlitz
    Låtskrivare: Amir Aly, Maciel Numhauser, Robin Abrahamsson, Sharon Dyall, Sharon Vaughn
  7. ”Heroes” – Måns Zelmerlöw
    Låtskrivare: Anton Malmberg Hård af Segerstad, Joy Deb, Linnea Deb

Och vad har jag att säga om de tävlande?

1. ”Don't Say No” – Midnight Boy
    Det är ingen artist jag hört talas om tidigare. Tydigen skrivit låtar till många stora artister, själv gillar han 80-talet så hans låt andas väl mkt 80-tal alltså. Kanske vinner på nostalgin?
  2. ”Black Swan” – Caroline Wennergren
    Tyckte hon var cool sist hon var med i MF. Några år äldre nu och jag hoppas hon har en bra låt! Jazztjej som ska sjunga lite soul. Varför inte?
  3. ”Building It Up” – JTR
    3 bröder som kom sjua i Australiens Talang. Sen vet jag inte så mkt mer så vi får bara vänta och se.
  4. ”Guld och gröna skogar” – Hasse Andersson
    Denna veckas "gamling", ingen artist jag fallit för så där fast man känner till flera låtar med honom. Känns i mina ögon rätt ointressant.
  5. ”Make Me (La La La)” – Dinah Nah
    Tyckte Dinah Nah andades mkt sent 90-tal typ, och hon har varit med i gruppen Caramell så det var rätt nära ändå hehe. Även sjungit med dr Alban. Ja vi får väl se om hon kör ngt mer up to date på lördag.
  6. ”Ett andetag” – Annika Herlitz
    Kan väl även presenteras som Sveriges Elsa. (rösten till karaktären i filmen Frost). Dottern är frostfantast men förstår inte riktigt det där med att ngn annan är Elsa. Annika har fantastisk röst, och gör Elsa perfekt. Men sen hur det kommer låta och se ut på lördag har jag ingen aning om. Låter hon som Elsa så röstar iaf dottern på henne hehe.
  7. ”Heroes” – Måns Zelmerlöw
    Älskar fortfarande Cara Mia!! Toppar han den så är han min stora vinnare ikväll! Heja!!

Caroline Wennergren känner jag igen till namnet, kan hon ha sjungit någon låt som heter typ Bossa Nova?
Hasse Andersson känner jag till men är inte så förtjust i.
Annika Herlitz gillar jag i Slå dig fri så om det är något åt det hållet så visst.
Måns, snälla Måns, ha en bra låt som jag direkt gillar!
Har inte hört talas om Midnight boy, JTR och Dinah Nah.

Caroline Wennergren känner jag igen till namnet, kan hon ha sjungit någon låt som heter typ Bossa Nova?
Hasse Andersson känner jag till men är inte så förtjust i.
Annika Herlitz gillar jag i Slå dig fri så om det är något åt det hållet så visst.
Måns, snälla Måns, ha en bra låt som jag direkt gillar!
Har inte hört talas om Midnight boy, JTR och Dinah Nah.

Doin the bossa supernova har hon gjort.
Diffrent kind of love var hennes bidrag i MF 05:

Åh, kul då är det den Caroline Wennergren jag minns, jag tycker hon var cool med Different kind of love även om de kanske inte va direkt min stil... men blir kul o höra henne igen!

Åh vad kul att Annika Herlitz va Frost-tjejen, visst var det henne de visade på Kalle Anka på julafton?? Eller? Blir kul att höra henne också!

//r

Det ska bli så spännande och innan jag har provlyssnat så sätter jag mitt hopp till Annika, Måns och Caroline
Jag vet inte - är det sångstilen eller vad?
Caroline sjunger på ett märkligt sätt som vid snabb lyssning gör att man misstänker att hon inte kan sjunga alls. Så lyssnar man lite närmare och märker att jo, det kan hon. Men nåt är det som stör.

Måns vore värd en hit nu - efter att ha varit svärmorsdröm på Skansen :)

Dont Say No - Midnight Boy: Nostalgitripp direkt! Bara för att jag älskar 80-tals pop fortfarande, kalla mig gammal om ni vill men det är ju så här det skall låta!

Guld och gröna skogar - Hasse Andersson: Jag sa ju det, jag är gammal och låten gör mig glad, trallvänlig och lätt att komma ihåg. Hm…..fötterna vickade visst i takt med låten säger min dotter *skämshatten på*.

Ett andetag - Annika Herlitz: Jag gillar filmen Frost och hon är Elsa, jag behöver väl inte säga mer va?

Heroes - Måns Zelmerlöv: Jag har aldrig gillat honom, men den här låten var bra!

/ Kayoba

Jag kommer rösta på Måns. Har inte hört låten men han har varit min största crush i måååånga år så han duger bara därför :love: :D :up:

Den första låten var helt ok så länge som man inte tittade på artisten... Jag brukar inte vara kinkig men nä, han var ingen hit.

Liknande trådar

Äldre En deltävling i årets MELODIFESTIVAL avklarad, dags för nr 2!! :banana::banana::banana: Förra veckan fick vi se Ace W och Robin B ta de...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
6 656
Senast: Malin_L
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar