Mat vid boxvila

P

pialotta

Min häst skall stå på boxvila tre veckor och jag tar bort havren (2 kg). Kan jag ersätta den med 2 kg hösilage - eller mer? Jag tänkte fortsätta att ge betfor - och morötter -och havrehalm.
/P

Du ska ju dra ned på energin, så du behöver inte lägga på mer silage. Ställ hästen på underhållsbehovet- eller lite över om din häst är en sådan som har en tendens att tappa på boxvila.

Vad har du för MJ i silaget?

Jag tänkte med hjärtat och inte med huvudet! :o Extra silage för att hon inte skulle ha så tråkigt - men eftersom hon inte skall arbeta behöver hon ju mindre energi.
Analysen har försvunnit, får ringa Brunsbergs (använder deras HorseHage) och be om en ny!
/P

Liknande trådar

Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
469
Senast: Grazing
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
637
Senast: Sesca
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 903
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 624
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama