Måste få ställa en dum fråga.

Mysaan

Trådstartare
Detta är min första märr jag äger och nu undrar jag hur man vet närde börjar brunsta. Hon är 1½ år och har senaste dagarna kissat betydligt mycket mer än innan. Är det brunst då eller?

Sv: Måste få ställa en dum fråga.

Jag vet nte när de börjar brunsta, men det är enkelt att se, "kisset" är segare och efter att hon har kissat så blinkor hon med klitoris. Har du märkt om hon är förändrad i humöret och kanske intresserar sig med för hingstar/valacker? Min blir jättegosig när hon brunster ich står och pussas med valacken som hon i vanliga fall inte är så kär i... En del hästar blir tjuriga också så det kan vara väldigt olika.

Hon har varit tjurigare mot folk ett tag men gosigare mot vallacken.

En liten petitess bara, men hon är ingen märr förrens hon fölat ;). Du äger ett ungsto!

gummisnodd skrev:
En liten petitess bara, men hon är ingen märr förrens hon fölat ;). Du äger ett ungsto!
:) Jo det är sant. Bara det att jag är uppvuxen med bönder och de kallade alla sto för märr antingen de fölat eller inte. Stofölen blev lillmärrar.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 103
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Säkert en korkad fråga, men jag måste kolla 😁 Hon har sitt andra löp nu, hon är 15 månader, löpt runt 10 dagar, första dagarna har vi...
Svar
2
· Visningar
444
Senast: movi
·
Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
807
Senast: Lillkin
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 455
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar