Carand
Trådstartare
Tanken slog mig när jag skulle använda vår tvättstuga som ligger i samma byggnad som ett äldreboende. Just när jag gick in så stod dörren in till boendet på vid gavel och det var ingen angenäm doft som kom där inifrån.
Har inte varit på jättemånga ställen men kanske fyra st i alla fall och alla har haft åtminstone en konstant bakgrundton av urin.
Måste det vara så? Är det så på alla ställen?
Eller går det att göra bättre genom enkla saker såsom bättre avfallshantering, städprodukter, möbeltyger etc?
Jag förstår ju också att det bästa hade varit mer personal så man hinner ta med de äldre till toaletterna i en högre mån, men det är väl också det dyraste alternativet.
Nån som jobbar inom äldreomsorgen och är lite mer insatt?
Har inte varit på jättemånga ställen men kanske fyra st i alla fall och alla har haft åtminstone en konstant bakgrundton av urin.
Måste det vara så? Är det så på alla ställen?
Eller går det att göra bättre genom enkla saker såsom bättre avfallshantering, städprodukter, möbeltyger etc?
Jag förstår ju också att det bästa hade varit mer personal så man hinner ta med de äldre till toaletterna i en högre mån, men det är väl också det dyraste alternativet.
Nån som jobbar inom äldreomsorgen och är lite mer insatt?