Aliide

Trådstartare
Jag vet inte vart jag ska ta vägen! Imorse kom sambon in medans jag låg och sov; "ÄLSKLING!! Hon har mask!", aldrig tidigare har jag på så kort tid flygit upp, klätt på mig och stått vid dörren. Innan vägen till apoteket så visade sambon mig maskgänget. Nu snackar vi inte små söta vita saker, onej. Linjallånga vita spagettin, ett helt samhälle. Fy tusan!!

Trots att jag maskade den lilla för några veckor sedan har hon nu spolmask, äckelmask, snusk.. Ja vad man nu vill kalla det för :crazy:

Min fråga är nu; kommer det ösa maskar ur henne i flera dagar? Jag har redan förberett sambon på att alla bajsrastningar får han sköta tills kräken är borta. Men problemet är att han åker och jobbar på Söndag. Kommer jag behöva anställa en privat rasta-mask-hund-människa? :o

Sv: Mask...

Mask är varken snuskigt eller äckligt utan ganska naturligt. Bör dock behandlas. Vad du skall göra eller kan förvänta dig går inte att säga eftersom du inte skriver hur gammal hunden är eller när den är avmaskad.
PL

Jag tycker att mask är äckligt trots att det är naturligt ;)

Hunden är 4½ månad gammal. Och behandlades i förmiddags. Så vi hoppas att alla döda släktingar till de 7 musketörerna som kom ut dör :devil:

Jo tack,min hanhund sket ut såna häromdagen också...

Jag undrade lite smått vad fan han ätit egentligen tills jag såg eländet,raka vägen till apoteket blev det.Nu är ju han inte avmaskad sen jag hämtade honom(han blev nyss året) så det var ju dags till vaccineringen ändå.Men det är vidrigt i alla fall.

He he he, fan så jävla äckligt alltså!
Min valpis hade också spolmask som liten, som han dessutom spydde upp!:crazy:
Se Tråd

Hans avföring såg ut som ren spagetti dom första dagarna efter avmaskningen, men det försvann utan större problem.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka