Marsvin & Kanin tillsammans?

P

prince77

Marsvin & Kanin tillsammans?

Har en okastrerad han kanin och och undrar om det fungerar att ha masvin i samma bur som kaninen, som sällskap.
Hona eller hane på marsvinet isådanafall?

Re: Marsvin & Kanin tillsammans?

Tror inte det, tror kaninen mest ska jucka mot marsvinet isf :crazy:

Ett tillägg bara, flera marsvin. Aldrig ensamma.

jag har en okastrerad han kanin tillsammans med en marsvins hane och det funkar utmärkt.

hehe jo jag vet det :D dock så gillar inte mitt marsvin andra marsvin så han får nöja sej med kaninen...
har testat att ha honom me marsvins honor, men det går inte det heller :(

Mina marsvin har jag provat att ha med kaniner , det gick bra men marsvinen var måttligt roade. Kaninerna hade nån slags hopptävling över grisarna så de surnade till rejält :rofl:

ok, har svarat på några annonser om avlivningshotade marsvin så kanske att jag hittar kaninens kompis/ar i annonserna :)

Så var det med mina svin också. Eller ja, nästan då.
Zorro hatar andra hanar, han har tom bitit sönder en kompis stortå totalt för att hennes hane kom för nära :crazy: Fast honor gick bra, brukade ha grannens två honor i min utebur och Zorro utanför så visste man alltid var han var :angel: :D
Lurvas (RIP) var iofs inte min, han var syrrans men jag tog honom på foder... Han var inte heller så glad på andra svin vad jag märkte, men när han flyttade fick han iaf en liten kompis så då gick det helt plötsligt :confused: :)

Iofs, jag hade ju kanin med marsvin ett tag i en stor inhägnad på rummet, det gick hur bra som helst i en månad, sen blev kaninen lite för överkåt :p Så jag fick ju sära på de, men det fungerade ju att ha de lösspringande tillsammans iaf (nog för att båda sprang löst dygnet runt men Lurvas vägrade hoppa över burkanten ut från buren, och Tufsen fick hålla sig på toan och i hallen om nätterna fö han bara bet mig i fötterna hela tiden :p)

Jag hade ett marsvin (hane) tillsammans med min dvärgvädurskanin (hona). De var absolut bästa kompisar! De brukade ligga tätt intill varandra och kaninen hade sitt öra liggandes över ryggen på marsvinet. Så söta. :)

Kaninen skyddade även marsvinet lite som sin egen unge. Kom hunden eller katten för nära var hon snabbt på dem. Hon var dock aldrig "elak" mot någon människa, men som sagt, blev hunden för närgången mot marsvinet kunde han absolut räkna med att få sig en åthutning.

Jag vet dock inte om man brukar rekommendera att ha marsvin och kanin ihop. Har ingen aning. Fast i vilket fall som helst är det nog alltid bäst att ha en artfrände som sällskap...

mitt marsvin gillade INTE anndra marsvin hon blev skitsur och bet dom.. alla marsvin var rädda för min minsi hehe

men grannens hamster tyckte hon va jättekul att leka med.. gick efter henne som en liten unge, o gosade med henne.. dock så var ju hamstern lite liten och när mimsi ville gosa så blev lilla hamstern lite mosad ibland haha

Liknande trådar

Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 961
Senast: KesoNeso
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 458
Senast: tanten
·
Däggdjur Hejsan! För ett tag sedan så gick min hankanin som jag haft i några år bort, och jag märkte snabbt att min hona blev lite nedstämd. Så...
Svar
1
· Visningar
1 367
Senast: Blyger
·
Däggdjur Vi har tre kaniner, en hona och hennes två kastrerade söner. Innan de blev könsmogna bodde alla tre tillsammans, den 1/3 kastrerades...
Svar
3
· Visningar
1 275
Senast: Lycan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama