Giganten

Trådstartare
Jag har ett sto som är efter arabhingsten Magnat. Är det någon som vet något om honom? Fler avkommor?

Sv: Magnat

Magnat
född 1966, skimmel, 1.50cm
e. Aswan u. Monopolia

Uppfödare Tersk Stuteri, Ryssland
Exporterad till Janow Podlaski Stuteri, Polen
Exporterad till USA 1969.

magnat-vi.jpg

Sv: Magnat

Är det verkligen denna *Magnat som är far till TS häst? Mig veterligen har det inte funnits någon direkt avkomma till *Magnat i Sverige.

Däremot finns det en Cid ben Afas son som heter Magnat i det svenska registret (u Mandinka).

Magnit (Aswan EG x *Magnolia SU) hade en dotter i Sverige (Kabarda PL u Kometa PL). Dessutom finns det en tysk Magnat e Camerton PL... som har samma möderne som svenske Magnat! :D De går båda tillbaka på Manilla PL 1955.

/Mvh Helena

*Magnat i Europa:

magnat1966_3.jpg

Magnit:

magnit1966aswanxmagnolia1960.jpg

Cid ben Afas:

cid_ben_afas1968abu_afasxcyneraria.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 421
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 079
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
519
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
709
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka