Eskita
Trådstartare
Ett av mina marsvin har börjat bli smalare än tidigare. Det är främst över ryggen/revbenen, som känns tydligt, medan magen är ungefär som vanligt. Han är alltså ganska bukig. Jag är nybörjare med marsvin, har haft de två jag har nu i ca 1,5 år och de är mina första. När det gäller häst så skulle jag säga protein- och muskelbrist, men kan man tänka lika med marsvin?
De bor två stycken tillsammans och kommer bra överens. Det andra marsvinet är mer dominant men jag har inte sett någon tendens till att det är för mycket. De har alltid fräscht hö att käka, får grönsaker varje dag och pelletsblandning några gånger i veckan. Kan inte se något fel på tänderna, men det är inte så lätt att se längre in i munnen
Han är pigg och som vanligt, dvs väldigt nyfiken och springer runt överallt.
Någon som har något råd?
De bor två stycken tillsammans och kommer bra överens. Det andra marsvinet är mer dominant men jag har inte sett någon tendens till att det är för mycket. De har alltid fräscht hö att käka, får grönsaker varje dag och pelletsblandning några gånger i veckan. Kan inte se något fel på tänderna, men det är inte så lätt att se längre in i munnen
Han är pigg och som vanligt, dvs väldigt nyfiken och springer runt överallt.
Någon som har något råd?