lüsern och tarmbakterier

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Billys brud
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 157
B

Billys brud

vågar jag ge lüsern till mitt dräktiga sto??
har hört att det kan vara farligt?:confused:
vad är det för skillnad på, pellets format och hackat format?

vad är tarmbakterier för något?
var får man tag på det?

Sv: lüsern och tarmbakterier

vågar jag ge lüsern till mitt dräktiga sto??
har hört att det kan vara farligt?:confused:
vad är det för skillnad på, pellets format och hackat format?

vad är tarmbakterier för något?
var får man tag på det?

Varför skulle det vara farligt? Det kan också vara farligt att lyssna till alla möjliga och omöjliga knasiga råd.

Pellets är mald lusern som sedan pressats ihop till pellets. Det är lätt för hästen att äta men ger då mindre tuggmotstånd. Hack är precis som det låter hackad lusern ser ut ung som hö fast av en annan växt än gräs.

Tarmbakterier lever i hästens grovtarm där de sönderdelar fibrerna i grovfodret. De är jätteviktiga för att hästen ska kunna tillgodogöra sig fodret.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 930
Senast: tanten
·
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
800
Foder & Strö Hej. Vi har en ponny på 15 år . Vi är lite osäkra på hur mycket vi ska ge till han hö. Dom får fri tillgång till hösilage i hagen. Sen...
Svar
12
· Visningar
834
Senast: matson
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
677
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka