Bukefalos 28 år!

Lite agilityfilmer från dagens träning

Aningsfull

Trådstartare
Eftersom att agility är en sån sak som är omöjlig att filma när man pysslar med det själv får ni helt enkelt nöja er med filmer på min lilla tjej tillsammans med min träningskompis/tränare.
Första gången hon kör min hund, inte så konstigt eftersom att det är första gången någonsin Julie går med en annan förare än mig. Med tanke på det tycker jag att dom löste det bra. :)
Speciellt med tanke på vilken liten "mammagris" Julie brukar vara. Matte för hela slanten i hennes värld och hon brukar inte alls vilka följa med någon annan bort från mig.

http://s9.photobucket.com/albums/a64/lyckligajag/?action=view&current=P1010017-1.flv

http://s9.photobucket.com/albums/a64/lyckligajag/?action=view&current=P1010018.flv
 
Sv: Lite agilityfilmer från dagens träning

Jättefint:)

Men kör man alltid med godis på agility?
Blir det inte lite dumt om de ska stirra på godiset och kanske snubblar:o
 
Sv: Lite agilityfilmer från dagens träning

Jo hon fick ta till lite tjuvknep för att få med Julie på noterna. ;)

Annars kör vi mycket på godisbelöning efter att dom avslutat. Tex att man lägger ut en godis efter 4 hinder och så kommenderar man hunden framåt över hindrena och så finns godbiten redan där framme. Det är mycket för att dom ska få suget framåt och inte alltid förvänta sig belöningen från handen. På så vis får ju hunden belöningen direkt också och behöver inte vänta på oss som är 20 meter bakom. :D
 
Sv: Lite agilityfilmer från dagens träning

Oj, vad den lilla damen kan hoppa:) Och rompan går hela tiden... härligt!!
 
Sv: Lite agilityfilmer från dagens träning

hur söt får man egentligen vara?! :love:

vad gulligt då hon hoppar och titta svansen den går ju 120 hela tiden, super mysig hund :love:


ge mig i julklapp?:angel:
 
Sv: Lite agilityfilmer från dagens träning

Hon är verkligen en jätterolig hund att hålla på med. Hon är så glad hela tiden, svansen går i ett, när det gäller träning går hon alltid in i det med positiv inställning. Även i lydnaden går svansen som en liten propeller. :D :love:

Fast sen när det svänger åt andra hållet, då svänger det rejält och fort går det. ;) :devil:

:rofl: Du får göra som min mamma och önska dig en valp efter henne i julklapp. :D Fast några valpar blir det nog aldrig efter lilla Julie. Hon är för reserverad mot främlingar, verkligen trist. :(
 
Sv: Lite agilityfilmer från dagens träning

ÄR det en hund?:rofl: Vilka jättelika hopp hon gör mot tjejen:D
Är för övrigt lite avis på den där ridhusbelysningen..för det är väl ett ridhus? Väldigt bra belysning:idea:
 
Sv: Lite agilityfilmer från dagens träning

Naaahhh:love:

Vad duktig hon är. Jag längtar till Milla fyller ett år så hon också kan börja med agility. Fast jag har börjat tjuvträna och låtsas så att det är kontaktfält på alla trappor vi går i, sen ska jag köpa en tunnel på ikea :)
 
Sv: Lite agilityfilmer från dagens träning

Det är inget ridhus, det är ett hundhus till och med. :D
Det blir lite kallt för det är inte isolerat, men i övrigt fungerar det skitbra. :) :bow:
Inte lika stort som ett ridhus, men stort nog att rymma en agilitybana i alla fall. :)

Vad gäller hennes skuttande så är hon en fena på att hoppa. :rofl: Tänk att någon så liten lyckats med konststycket att bita mig i magen när vi tränade. Jag höll en kotte i brösthöjd som hon tyckte att hon skulle få så hon hoppade upp och tog den, fast missade och tog min mage istället. :crazy: :rofl:
 
Sv: Lite agilityfilmer från dagens träning

Åh, vad roligt att se! Jag är superträningssugen, men med en liten valp & en under rehabilitering blir det ju inte mkt, inte agility iaf, lydnad blir det ju ändå

Imponerande att hon accepterar en annan förare så bra, hon är ju trots allt pinscher;) Min stora imponerade mig, eller snarare tränaren, när han första gången han träffade Xerox fick honom helt fokuserad på sig & började lära in slalom. Jag stod bredvid & såg ut såhär::eek:

Älskar känguru/tiggarhoppen i slutet på andra filmen:) känns igen vill jag lova;)
 
Sv: Lite agilityfilmer från dagens träning

Jo du, pinscherhoppen är inte att leka med. ;) :D
Synd att jag inte kom ihåg att filma hennes egen dvärgpinscher. Nu har det dessutom flyttat in en till dvärgpinscher här i stan som nog ska börja hänga med på våra träningar. :idea:

Själv blev jag i vanlig ordning såld på hennes kelpie när jag fick prova köra den igen. Heelt underbar hund! Fast den är sjukt signalkänslig. Vilket gör det otroligt lätt när man gör rätt, går fort som tusan. Men det räcker med att jag inte hänger med med kroppen så blir det galet för i det tempot finns inte tid för några missar. :rofl: Men det är bra med en sån hund så att man själv blir lyhörd på hur man använder sin egen kropp.
 
Sv: Lite agilityfilmer från dagens träning

Hundhus! Ni verkar ha ganska mycket lyx för er däruppe i nordpolen;) Både fina lägenheter och hundhus ...hmmhmm..:angel:
 
Sv: Lite agilityfilmer från dagens träning

Hon är så jäkla söt den lilla råttan! Så aktiv som hon ser ut funderar man på om det räcker till skyddet? :angel: :love:
 
Sv: Lite agilityfilmer från dagens träning

vansinnigt söt! extra kul att se svansen, man blir så glad av att titta på såna svansar :)
 
Sv: Lite agilityfilmer från dagens träning

Pssst, du ska inte dit nått i mellandagarna och träna?? Känner att jag vill prova på det dära hundhuset jag med :D

Julie är ju bara för härlig då hon jobbar på, men akta så hon inte lyfter!
 
Sv: Lite agilityfilmer från dagens träning

Vilken liten sötnos!!:love: Vad duktig hon är!
 
Sv: Lite agilityfilmer från dagens träning

Man kanske skulle prova.. :angel:
Frågan är vad alla gubbar med sina schäfrar och mallar skulle säga om de fick med en skyddstränad råtta i gruppen. :rofl:
 
Sv: Lite agilityfilmer från dagens träning

Jag har planer på att vara där och träna då med. :) Då är ju eleverna lediga också så då finns det tider även på dagtid. Annars kan man bara hyra det kvällstid för att på dagarna är det bokat till eleverna som går hundlinjen.
 

Liknande trådar

Avel Sitter och spånar och grubblar över vårens betäckning, trots att det är långt kvar. Har ett fullblodssto som lämnat två fina...
Svar
6
· Visningar
3 798
Senast: pastejja
·
Övr. Hund Lyckades fånga några snuttar av måndagens pass i fårfållan med filmkameran! Här är alltså en liten film på Boss och fåren (och det ska...
Svar
1
· Visningar
855
N
Islandshäst Lägg fokusen på den bruna och säg vad ni får för tankar kring henne? Jag har slitit med henne, fått ner henne i vikt (en del kvar)...
Svar
18
· Visningar
2 379
Senast: Hannah0407
·
Avel Funderar lite över nästa år då jag har en blivande 3åring och funderar över vilken hingst som skulle passa henne. Hon är rent...
Svar
4
· Visningar
1 145
Senast: Cyllene
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp