Lillasyster är född :)

M

McKikki

Äntligen har lillasyster fötts :) Efter alla förvärkar trodde jag att hon skulle komma tidigare och efter hinnsvepningen i måndags fick jag fler och ondare förvärkar men inget hände.
I fredags var jag sjukt trött och la mig redan vid halv tio för att vid ettsnåret vakna till av att det gjorde lite halvont några gånger. Somnade mellan för att halv två vakna igen av att det kändes rätt ordentligt. Gick upp och satt lite vid datorn för att vid varje värk bli tvungen att stå upp och gunga fram och tillbaka. De kom med ca 4-5 minuter mellan och gjorde inte så ont som jag ville och kom ihåg att de skulle göra så jag var övertygad om att det var falsklarm igen.
02.45 ringde jag ändå förlossningen och frågade och de tyckte att jag kunde komma så jag väckte Johan (som inte alls fattade varför vi skulle fara när vattnet inte gått) , han gick över till farmor med Louise och 3.15 ungefär körde vi hemifrån. Det gick ganska fort (hade 7 mil till förlossningen) och varje gång jag stönade till ökades farten *s*.

Kom in i förlossningsrummet 4 , slet åt mig lustgasen direkt och vägrade släppa den ens för att ta mig upp i sängen Fick en nål i handen och sen kollade bm hur öppen jag var...8 cm! Hon tog hål på hinnorna och 3 minuter senare var det bara att krysta...04.20 föddes Storm, 3735gram, 50 cm och 36cm i huvudomfång Inte ett stygn behövdes däremot är eftervärkarna överjävliga *urk*

Liknande trådar

Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 545
Senast: paradiset
·
Gravid - 1år Jaha, det är alltså såhär det känns att vara mamma!? Obeskrivligt trött, rinnande och sprängande trippelF tuttar, ett korsstygnsbroderi...
2
Svar
36
· Visningar
2 911
Senast: ÅDI
·
Övr. Barn Hej alla! har varit borta i 3 dagar eftersom vår lille son Jonathan bestämde sig för att komma till världen kl 16.23 to 6/9...
2
Svar
21
· Visningar
2 166
Senast: oz_joj
·
  • Låst
Övr. Barn Igår, en dag före utsatt tid fick jag en liten fin son :love: . Namn är ännu inte bestämt, men det kommer väl. Han var 3372 g tung och...
Svar
6
· Visningar
868
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama