ligghall /vindskydd

P

Pula

jag har mina kallblod i ett stall där de inte har haft vare sig ligghall el. vindskydd, men jag och den andra tjejen som har sin häst där skulle jubla om vi kunde få till ett ute i hagen....
så jag undrar om någon har lite tips på konstruktioner och priser!
vi kanske kunde finansiera det själva...!
vad är igentligen skillnaden på ligghall och vindskydd?????
får man lov att ha vilket material som hellst på tak och väggarna utvändigt? typ plåt?????

Sv: ligghall /vindskydd

Jag har sett en ligghall/vindskydd som man byggt av den äldre modellen av byggnadsställningar. Man hade alltså byggt upp 3 väggar, svetsat en stabilare balk över öppningen, lagt dit takstolar (hemmagjorda) och klätt med vanlig plåt. Stabilt och rejält!
Inne i skyddet hade man först grus i botten och sedan strött med halm.

Liknande trådar

Anläggning Hej Jag har tänkt skaffa häst igen inom de kommande månaderna. Då jag inte har tillgång till mitt gamla privata stall så håller jag nu...
2
Svar
26
· Visningar
3 501
Senast: Angel
·
Anläggning Nästa år är planen att bygga en ligghall. Jag vill ha en säker och hållbar. Numer finns det i plastmaterial som ser ut som vanliga...
Svar
6
· Visningar
6 192
Anläggning Hej! Här börjar planeras för att bygga ett vindskydd för att kunna ha hästar på lösdrift hemma. Nu står mina hästar hos andra på...
Svar
10
· Visningar
14 050
Senast: pews1972
·
Anläggning Vi har A-ponny, D-ponny och Häst i stallet som har 3 boxar lämpade för deras storlekar. de går på sk lösdrift och har fri tillgång till...
Svar
0
· Visningar
1 030
Senast: mortill3
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama