Ligger i fas

I tisdags blev det inget jobb sökt då jag "sjukskrev" mig från den aktiviteten. Jag kompenserade genom att söka två jobb på onsdagen. Igår var det en dag då jag inte lyckades komma på vad jag skulle söka för jobb, så det blev inget. Men idag har jag sökt två jobb. Det ena är förvisso bara ett sommarjobb men ändå. Det känns ändå som att jag ligger i fas med min intention att söka i snitt ett jobb om dagen vardagar. Jag får se om det dyker upp fler jobb under dagen som jag kan söka.

Nu sitter jag och väntar på att jag ska bli kontaktad av företaget som har hand om Rusta och Matcha, i samarbete med arbetsförmedlingen. Jag hoppas de kan hjälpa mig att se över mina personliga brev, för jag undrar lite över varför jag inte blir kallad till intervjuer för administratörsjobb. Nåväl, blir ju inte kallad till intervju för vanliga trädgårdsjobb heller. Och lite intervjuträning skulle väl inte skada heller.

Jag snackade med min fd. chef igår och som jag nu åter kommer att jobba för och hennes reaktion var "ojdå" när hon hörde att jag sökte ett jobb om dagen. Men nu ska jag jobba lite för henne igen. Avtal ska fixas och sen börjar jag direkt. När hon sa vad jag skulle få i lön reagerade jag inte så mycket eftersom jag saknade uppfattning om det var bra eller dåligt eller mittemellan. Sen räknade jag på vad det skulle bli i månaden om jobbet vore en heltid och insåg att det var riktigt bra. Skäms lite över att jag inte tackade för det utan bara godkände.

Det känns bra att ha det här extraknäcket så det blir lite mer klirr i kassan. Jag vet ju inte riktigt vad det blir för omfattning men några timmar i veckan blir det väl.
 

Goda nyheter med extraknäcket!
Klart att du är värd lönen! Annars hade chefen inte erbjudit den.
Jag är grymt imponerad av ditt jobbsökande! Heja dig!
 
Superbra jobbat med jobbsöket 🙌 och som andra säger behöver du inte säga tack för lönen, den speglar ju vad ditt arbete är värt för arbetsgivaren.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänker mycket och kommer med ideér. Ett resultat av detta är min sjupunktslista på hur jag skulle kunna skapa ett liv jag vill ha...
Svar
16
· Visningar
1 211
Senast: Bison
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Mitt timjobb är on-off. Särskilt när det kommer till kommunikation. Jag är liksom tillgänglig hela tiden. Och när jag får ett...
Svar
8
· Visningar
1 989
Senast: Trasten
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så dök det då äntligen upp två kallelser till anställningsintervjuer - efter dryga 2 månads jobbsök. Jag ÄLSKAR att gå på...
Svar
11
· Visningar
1 810
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är ganska fascinerande att iaktta hur den här jobbsituationen påverkar mig, och vilken enorm skillnad det är att (ofrivilligt)...
Svar
16
· Visningar
2 882
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp