Ledskada i knät

F

F_i_s_e_n

Hejsan! Veterinären var idag och såg på min häst..visade sig att han troligtvis har en ledskada i knät :( hon spruta in kortison å gedde oss ett shema hur vi ska rida..har nån erfarenhet av detta? har er häst blivit bra ? Är en Ledskada värre än en senskada ??? Jätte tacksam för svar !!

Sv: Ledskada i knät

Var det ledinflammation?
Min häst hade det i bakknä och han blev helt bra.

Hejsan! Veterinären var idag och såg på min häst..visade sig att han troligtvis har en ledskada i knät :( hon spruta in kortison å gedde oss ett shema hur vi ska rida..har nån erfarenhet av detta? har er häst blivit bra ? Är en Ledskada värre än en senskada ??? Jätte tacksam för svar !!

Ja jag kan ju stå för den negativa biten av svaret.
Det beror helt på vad det är för typ av ledskada, var den sitter och hur omfattande den är.

I stora drag kan jag säga att den häst jag haft som haft den värsta ledskadan, han fick vi lov att tag bort pga det skulle vara plågeri annars.
Har en annan häst med ledskada i ett bakknä som klarar av att gå som fritidshäst.
Så svaret beror väldigt på vad det är för något.

Sök här på buke på tex ledinflammation.
Inflammationer i leder (knä, kota & hov) är vanliga skador och många hästar blir helt återställda efter behandling & ett avvägt igångsättningsschema.

Hur ser ert igångsättningsschema ut?

2 veckor skritt..sen så småningom trav..å sen efter nån vecka galopp..Tack så jätte mycket för svaret :)

Mitt varmblod har ledinflammation i båda framben :( Hon är "under behandling" just nu, hon får kortisonsprutor hon veterinären ... ska dit igen på måndag.. i alla fall sa han att hon kommer bli återställd. :banana:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 127
Senast: animalasia
·
Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
560
Senast: Grazing
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
999
Senast: Sirap
·
Hästvård Min häst fick en stenhård stor svullnad (typ som ett halvt äpple) insida knä höger fram. Ingen hälta. Veterinären trodde det var ett...
Svar
3
· Visningar
2 026
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Snabbmat?

Hund, Katt, Andra Djur