Ledig och det regnar

Regnet behövs. Ingen tvekan om det. Och jag har ju lite tur att jag är ledig så jag inte måste gå ut. Men jag hade ju behövt det. Jag har ju inte så mycket tid tillgängligt för att vara ute i trädgården och fixa, så jag hade ju önskat uppehållsväder nu. Att ställa sig och gräva medan det regnar, lockar inte alls. Men jag har ju saker att göra inne också. Nu på förmiddagen så betalade jag räkningar och gjorde min bokföring. Skönt att ha det gjort. Jag skulle behöva städa och fixa också. Och så skulle jag behöva installera en kattlucka i ytterdörren. Får se vad jag lyckas komma till skott med.

Det regnar och blåser hos mig med. Tänkte jag skulle fixa och dona en massa här hemma idag; montera möbler, tvätta och sortera kläder, fixa disken, träna ett pass, dammsuga alla rummen och baka bröd.

Hittills har jag inte börjat med något av det, funderar istället på att sova en timme eller två innan jag ska till stallet.

Det regnar inte längre men allt är blött. Jag har i alla fall varit ute och bekämpat sorkarna, slängt kompost och vattnat i mitt växthus. Jag har också burit ut plantor för avhärdning.

Har ingen energi idag. Jag tänker hela tiden på vad jag borde göra men som jag inte orkar.

Katterna är också trötta idag. De ligger inne och sover.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag kan ibland önska att jag inte hade några intressen utan kunde vara nöjd med att sitta i en lägenhet och häcka. Men så tråkigt det...
Svar
1
· Visningar
786
Senast: Wille
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Läste tråden om intressen. Jag har alltid tänkt att jag är en person med många intressen men vid en närmare titt så undrar jag om det...
Svar
4
· Visningar
1 187
Senast: Sel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 277
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Vad gör man med all ledig tid? Jag är i ett ständigt tillstånd av tristess och att inte komma mig för att ta tag i saker. Det finns ju...
Svar
4
· Visningar
955
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama