Lära "gammal" katt..

movi

Trådstartare
att gå på lådan??
Ja,nu har min katt bestämt sig för att vara inne på nätterna,vilket är helt ok för mig! Kommer även in ett par svängar under dagen!
Då han varit stallkatt i 2 år,så är han ju inte lådvan..
Jag har gjort som så,att under 5 nätter haft honom instängd på våran stora toa,och han har då kissat på lådan,skita vill han göra ute på morgonen!
Men,nu vet jag ju egentligen att det är olika med alla katter,men tror ni han är "säker" nu??
Eller bör han vara instängd några nätter till?
Känner sig ju som en kattplågare när man låser in honom på toan..:(

Sv: Lära "gammal" katt..

Vore jag i din sits hade jag röjt utan allt kissochbajsvänligt från golvet och testat. Tror det kommer att gå bra, men om inte är det ju inte hela världen... :)

Är benet bra nu?

Det är rätt naturligt för en katt att gå på låda egentligen. Ute är "drömtoan" oftast en sandlåda eller dyl så dom kan gräva ner skiten efter sig. Därför behöver man sällan toaträna en katt utan bara ge kisse drömtoan så väljer h*n den självmant:idea:

hm mina vilda pissemissar som aldrig bott inne i hela sitt liv (1 vuxen och två 7-8månaders) var rumsrena från dan de flyttade in.. 4 veckor på lördag och de har gjort allt sitt i lådan :)

tror nog din farbror har förstått det han med. värt att nämna kan väl vara att det finns filtar och handdukar (dock var handdukarna i "kartonghus" från början men vilddjuren sliter ut dem och leker med dem om nätterna) så det räcker här inne men som sagt - allt har gjorts på lådan.

jaa precis.. det fick jag bekräftat när "mina" kom. hade mardrömmar om små monster som skrek och kissade o sket överallt men så var det ju inte :)

Ja,han är helt bra i benet! Så jag kanske ska utbilda mig till vet..:idea:
Tog ett par dar med att klämma var och så,men sen fick såret läka,nu är det bara fina torra skorpor! Och tempen fixade jag till slut!

Ja,kiss på golvet är inte hela världen,det kan jag skura bort..Värre är om han får för sig att gå i soffan:crazy:,dit kan jag inte stänga!
Men jag testar i natt...:eek:

Vår katt som är en ute/inne katt använder aldrig lådan annat än i nödfall (storm-snö-drivis). Han går ut på morgonen och gör det ha ska, kommer in och sover tills vi kommer hem på eftermiddagen, då går han ut och in så länge vi orkar öppna/stänga åt honom fram till 10-tiden på kvällen. Då går han och lägger sig och klarar sig utan att kissa/bajsa fram till morgonen då allt ut och in börjar om igen.

sån är mina föräldrars kisse med.. hon har en låda men går ut när hon behöver gå :)

Ja benet lagade du galant! :) Viktigast när kissar har bölder är att hålla koll på allmäntillståndet, är den febrig och slö måste man åka in för det kan bli blodförgiftning. Annars går det oftast bra att sköta det själv hemma, i alla fall om man har en snäll kisse.

Har du nåt som luktar citrus kan du lägga det i soffan. Apelsiner, tuss med rengöringsmedel eller nåt. Om du har byggplast kan du täcka med det. Bara att ta bort på morgonen om allt gått bra. Och det tror jag det gör. ;)

Liknande trådar

Övr. Katt Hej alla! Jag har en gammal katt. Hon har alltid varit lite speciell och som liten tippade jag på att hon inte skulle bli särskilt...
Svar
5
· Visningar
1 871
Senast: TinyWiny
·
Katthälsa Jag vill gärna höra era tankar om detta: I höstas flyttade jag ihop med min sambo på våran gård, de tog med sina två katter (en hane -...
Svar
1
· Visningar
618
Senast: Sassy
·
Katthälsa Min katt har sedan några veckor tillbaka börjat skita på konstiga ställen. Hon har tidigare alltid varit helt 100% rumsren och gått på...
Svar
13
· Visningar
10 085
Katthälsa Jag har en katt, en upphittad katt sen 4 år tillbaka. Han var mer död än levande när jag hittade honom och bara skinn och ben...
Svar
8
· Visningar
1 322
Senast: EmmaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama