Långa tofsar på örsnibben

purity_666

Trådstartare
Min ena bondkatt har jättelånga tofsar på öronspetsen. I övrigt är han svart med vita stickelhår och ett litet vitt mönster på bringan. Har rätt lång svans för sin kropp.

Det jag egentligen är nyfiken på är om långa tofsar på toppen av örat är karakterisktiskt för någon speciell ras? Katte är korthårig i övrigt. Vore roligt att veta :idea:

25732461.jpg

25732459.jpg

27161719.jpg

Släktingen Fjant har lite fjun, men inte lika mycket
25732403.jpg

O bonusbild på hela familjen:
25732457.jpg

Så vilken ras har örontofsar? Eller är det lodjur jag har kanske? :grin:
De fanns där ganska direkt..tofsarna alltså_

25732424.jpg

TAck för tips!

Senast ändrad:
Sv: Långa tofsar på örsnibben

Ingen korthårig ras (möjligtvis Pixie Bob kanske?) har specifika örontofsar. Eller ja, alla har det mer eller mindre, på min ras plockar man bort dom när dom ska vara fina.

Dock är det inte så enkelt att din har raskatt i sig bara för att han har örontofsar. Det betyder ingenting egentligen.

Jag var bara allmänt nyfiken om någon ras har det karaktärstiskt.

Är inte ute efter att sätta rastillhögihet eller så på min katt, utan var bara nyfiken om någon har det vanligen.

Min katt kommer från ett stall o bor nu hos mig i ett torp. Han är bondkatt, inget snack om saken. Men det är ju intressant att spekulera om vissa drag påminner om en viss ras. Som en annan katt från samma ställe som är född utan svans och har en helt annan kroppsform än resten.

hmm jag vet ju att maine coon brukar ha ordentliga tofsar på öronen :)

Många raser har örontofsar tex. maine coon och devon rex.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka