Lär dig rida!

Thaliaste

Trådstartare
Var det någon som inte lärde sig rida 1974 så får ni tack vare SVT en ny chans nu :D

http://www.oppetarkiv.se/etikett/titel/Till_häst/

Jag får väl erkänna att jag trots mitt häst- och ridintresse har svårt att riktigt gå igång på ridning efter att ha sett programmet, annat än en nostalgisk kärlek till Anders Gernandts underbara kommentatorsröst :love: Samtidigt tycker jag att det är något fint i ett program utan snabba klipp och musik i bakgrunden. Men en mikrofon på ridläraren hade varit trevligt :p

Någon mer som har sett? Vad tycker ni? Vem är det som rider dressyrprogrammet?

Finns det t o m någon här som är med i programmet? :banana:
 
Sv: Lär dig rida!

Jag såg ca 10-15 min (samt några minuter på hopp-avsnittet) av det första avsnittet tillsammans med min mamma (som förövrigt fick en mindre nostalgichock då hon såg serien på TV när det begav sig:D). Även om det till en början var riktigt intressant att se rörliga bilder från den tiden tyckte jag ärligt talat det blev lite sövande på slutet.:angel: Den kändes mer som en instruktionsvideo för de redan invigda istället för något som ska sändas för allmänheten på TV.
 
Sv: Lär dig rida!

Vilken nostalgitripp. Såg varenda program. Det gick på lördagmornar. Såg det innan jag åkte till ridskolan för veckans lektion. Helt underbart! Minnen! :)
 
Sv: Lär dig rida!

"Vad gör man med spöt då?"
-"Jaa..man slår hästen med det!"

Haha, åh, jag kommer ihåg att min mormor hade detta inspelat på vhs när jag var liten och jag blev lika förskräckt varje gång man såg den och flickan berättade var man gjorde med spöt. :o
 
Sv: Lär dig rida!

Absolut nostalgitripp. Det var så här jag lärde mig rida. Tänk vad mycket som har ändrats. Både i utrustning och hästmaterial.
 
Sv: Lär dig rida!

Jag såg inte programmet när det gick (var bara 2 år då) men det fanns en instruktionsbok till det "Till häst - 13 ridlektioner" som jag ärvt av min storasyster, så jag känner igen ryttare och hästar från den. Nostalgitripp! :love:

Och, som den sanna teoretiker jag är så läste jag boken och lärde mig allt i teorin innan jag började på ridskola! :D
 
Sv: Lär dig rida!

Jag tror det är Erik Lette som rider LB:2 programmet, i ngt av de sista avsnitten så rider även Elisabeth Lette. Fascinerande hur lååångt LB:2 var och så mkt mer som ingick :)
 
Sv: Lär dig rida!

alldeles rätt det är paret Lette som rider :) På tiden var det mycket att hålla i huvudet på ett enkelt dressyr program ;) Jag visade tjejen som hjälper mig i stallet mycket yngre en mig då , Hur en lätt B.2 såg ut på den tiden jag tävlade och hon bara gapade hahahahahhaha (ska tillägga att hon tävlar dressyr själv )


Tesora
 

Liknande trådar

Gnägg Själv tycker jag den är underbar serie, sen blir ju vissa saker rätt komiska som benämningar på övningar som armsvängning med...
Svar
9
· Visningar
1 701
Senast: nickan1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp