Konstig knöl på liten valp - bild!

Grålly

Trådstartare
Min labradorhane på 9 veckor har varit här i 6 dagar, och igår upptäckte jag denna knöl på magen hans. Den är stor som en ärta, sitter bredvid snoppen, och är stenhård. Han reagerar inte när man rör/klämmer och är inte allmänpåverkad, han äter, leker och är precis som vanligt. När man drar i huden följer den med, så den sitter väl fast där. Den har inte varit där sen vi hämtade honom, och jag tror inte den var där dagen innan jag upptäckte den, tror jag hade sett den då den är tydlig. Den är lite större än det ser ut på bild, blixten förminskar den litegrann, men som en ärta som sagt.

Någon som vet vad det kan vara? Har ringt till uppfödaren som tyckte jag kunde avvakta så länge han inte verkar påverkad, tänkte ringa vet. men det är ju lördag eftermiddag, men kanske jag borde ringa ändå?

Är jätteorolig över min lilla bebis :(

32788689.jpg
 
Sv: Konstig knöl på liten valp - bild!

Kan vara något så ofarligt som en fettknöl :) Så länge han inte verkar påverkad öht av den och den inte växer mer så skulle jag absolut inte åka in akut med den. Däremot om du verkligen är orolig så är det ju inget som skadar av att du bokar en tid i veckan som kommer och ser till att de kollar närmare på honom.
 
Sv: Konstig knöl på liten valp - bild!

Navel?
Om du inte hade skrivit att han har snopp så skulle jag tippat på just det, med tanke på strängen som verkar gå dit.
 
Sv: Konstig knöl på liten valp - bild!

Vallhund, jag ser då ingen "sträng" som verkar gå till knölen som är precis ovanför snoppen?
 
Sv: Konstig knöl på liten valp - bild!

Tack för svaret, den verkar ha blivit mindre nu så jag ska försöka lugna mig med det litegrann... Är nog en fettknöl, känns som en sådan.

Vallhund: Förstår inte vad du menar..? Knölen jag pratar om är i alla fall uppe i bild, han ligger på rygg och den bruna "knölen" är just snoppen, ovanför den finns en rund liten knöl som är hudfärgad. Dvs. på hundens vänstra sida.
 
Sv: Konstig knöl på liten valp - bild!

Tack för svaret, den verkar ha blivit mindre nu så jag ska försöka lugna mig med det litegrann... Är nog en fettknöl, känns som en sådan.

Vallhund: Förstår inte vad du menar..? Knölen jag pratar om är i alla fall uppe i bild, han ligger på rygg och den bruna "knölen" är just snoppen, ovanför den finns en rund liten knöl som är hudfärgad. Dvs. på hundens vänstra sida.

:rofl::rofl::rofl: Ja , gud i världen vilken söt liten valpissnopp :love:

f.ö vet jag inte vad knölen kan vara
 

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 077
Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
21 808
Senast: kolblakkur
·
Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 739
Senast: nickan1
·
Hästvård Hej! När jag promenerade hem med hästen efter gårdagens dressyrträning, gick jag och klappade och kliade på henne som jag brukar. När...
Svar
11
· Visningar
2 124

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sytråden del 4
  • Sortera plast?
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Dressyrsnack 17
  • Kamera i stall

Omröstningar

Tillbaka
Upp