Kolik av Groov?

gillaj

Trådstartare
Min busiga b-ponny (russ) bröt sig ut ur boxen i natt och åt upp lite drygt 1/4 säck Krafft Groov. Är det kolikrisk? Fångrisk? Andra risker? Han har bajsat och uppför sig än så länge alldeles som vanligt.

Någon som har erfarenhet av detta??
 
Du har både kolikrisk och fångrisk. Inte just för det är groov, utan för den ätit så mycket. Hade inte spelat roll om det var något annat den ätit.

Så rör på den, håll koll och erbjud bara hö/Hösilage och vatten. Ge GRÄNA magtarmbalans nån vecka framåt med.

Förhoppningsvis går det bra, men för säkerhets skull.

Min valack med plåtmagen åt upp 4 kg dålig (skulle kasseras pga att den börjat härskna) soja en natt. Han blev inte ens lös i magen ;) Så det BEHÖVER inte alls bli några problem, men du har risken för fång och kolik pga magtarmstörning så soms agt, håll koll, ta bort allt kraftfoder några dagar och ge magtarmbalans.
 

Liknande trådar

Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 898
Senast: Egonson_
·
Hundhälsa Jag jobbade i Torsdags, lämnade hunden hos mamma innan jobbet vid 11-tiden. Hundarna fick då sin mat och Mollan åt med god aptit, sen...
Svar
2
· Visningar
1 251
Senast: Puffindog
·
Hästvård Hejsan! Natten till igår fick min ena häst tas bort akut pga troligtvis akut tarmvred. Är i chock & kan inte sluta gråta. Det hela...
2
Svar
21
· Visningar
5 406
Hoppning Det var evigheter sedan jag var iväg på meeting, men nu börjar jag bli lite sugen. Det blir isåfall i sommar, lokalt/regionalt med...
Svar
3
· Visningar
2 452
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp