Knäproblem

PonnyMajsan

Trådstartare
Hej! Jag har schlatter och får ofta ont i mitt knä när jag rider. Är det någon som har/haft knäproblem och har något tips på stigbyglar eller något annat som kan hjälpa mot smärtan? Tack på förhand :)
 
Jag har också ledade Sprenger (äldre modell) samt "kopior" från något annat märke.
Märker också stor skillnad om jag rider med någon annans stigbyglar ett par gånger :)
 
De är ju ganska dyra.. Är de värda priset eller finns det någon liknande variant? :D

Ja de är dyra men absolut värda varenda krona. Jag hade en kopia tidigare men de var inte alls lika bra. Det är just kombinationen med den breda plattan och att de har leder åt flera håll som gör dem så bra och det finns tyvärr ingen kopia som har den breda plattan.
 
Efter att ha läst tråden har jag köpt mig ett par nya stigbyglar minsann :)
Det ska bli kul att testa dem även om det dröjer ett tag då hästen inte ska ridas på någon månad till eller så.
 
Jag har sneda stigbygelplattor, och sätter den höga delen av den mot stortån. Det gör stor skillnad för mina knän. Och är en mycket billig lösning. Tyvärr kommer jag inte ihåg var jag köpte mina.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Efter en ridolycka för drygt 3 år sedan har jag omfattande knäproblem. Höger knä är opererad tre gånger och kommer aldrig bli bra. Jag...
Svar
0
· Visningar
301
Senast: ufot
·
Hästmänniskan Hej! Jag behöver all hjälp och tips jag kan få! Jag har börjat märka att jag får väldigt ont i min högra fot när jag rider,Efter kanske...
Svar
3
· Visningar
811
Senast: Tassa
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 458
Senast: Bee
·
Träning Hej! Jag ska kanske börja kolla på häst snart och tänkte kolla om någon har något bra tips på ridövningar man kan göra för att lära...
Svar
10
· Visningar
1 211
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lukt från kattlådan
  • Kattbilder #9
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Provridning
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp