Kladdiga ögon, receptfri hjälp!

S

solenbakommolnet

Gammelman har väldigt kladdiga ögon :crazy: Alltså inte nu själva ögat utan i tårkanalerna ni vet sådär som man kan se ut när man sovit :angel:

Finns det något receptfritt alternativ att hjälpa honom med? Plockar ju bort allt "gegg" varje dag men han kanske behöver ögonbad eller salva?

Någon som har/haft likadant???

All hjälp och råd mottages tacksamt :bow:

//asska

Sv: Kladdiga ögon, receptfri hjälp!

Vanlig koksaltlösning kan vara bra att skölja rent med om det är något skräp som sitter och irreterar, dessutom helt ofarligt!

Ska prova med saltlösning, men svider inte det i ögonen??? :eek:

Jag använde kallt kamomillte att badda ögonen med på min förra pålle då hans ögon var lite irriterade. :idea:
Fungerade mycket bra på honom i allafall..

Nä, det svider inte..annars skulle man inte rekommendera att badda ögonen på bebisar med detta. Men du får ju blanda rätt. 1 krm salt till 1 dl KOKANDE vatten...låt svalna, använd på en gång...det räcker gott och väl till hästögon. Badda utifrån ögat och in mot ögonvrån. Klarar bebisar så klarar nog hästar ;)..Observera...du ska badda inte slänga i ögat på hästen...Kamomill är super också som någon föreslog. Det använde jag på en get med ögoninflammation...mycket bra gammalt beprövat medel.

Liknande trådar

Hundhälsa Usch känns inge roligt det här!! Vill ha hjälp med lite tips, råd och förslag på vad som kan vara galet med ögonen. Hunden har...
Svar
7
· Visningar
4 540
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka