Kattunge som går runt och jamar?

skojskrot

Trådstartare
Jag har en en helt fantastisk liten kattunge här hemma som är runt en 3 månader gammal. Verkligen en helt förtjusande liten katt!
Nu till min fråga: Ju äldre han har blivit ju mer kan han gå runt och liksom jama. Appropå ingenting. man kan sitta vid daton och helt plötlsigt höra honom jama i hallen eller i sovrummet.
Vad vill han?
Kan säga att den här herren är mattes ögonsten och han är bortskämd efter konstens alla regler och kan bli väldigt ledsen om tex jag och sambon käkar middag vid köksbordet och han inte får vara med och sitter du och jamar och vankar runt oss. Han vill gärna vara i centrum. Kan hans hjärtskärande jamande bara vara ett sätt att få mer uppmärksamhet?
Kan tillägga att han inte blir handmatad och inte får vara på bordet och andra sådana där basic regler.

Sv: Kattunge som går runt och jamar?

Kan mycket väl vara så att han vill ha eran uppmärksamhet. Våran lilla tjej är nu 5 månader, men hon har varit väldigt pratsam av sig ända sedan hon kom både i tid och otid. Alltid kul när hon kommer och jamar och visar sin uppskattning när man kommer hem, inte lika kul när hon sitter i sängen kl 5 på morgonen och jamar och tycker att man ska gå upp^^

Sv: Kattunge som går runt och jamar?

Eller som min minsting (5 mån) har lärt sig. Matte blir galen när han hoppar bakom tvn och leker med sladdarna (livrädd att han skall bita på dem) så för att få upp matte ur sängen gör han ... ja just det ;) och far iväg som skjuten som en kanon när jag väl far upp som ett jihu :rofl:

Liknande trådar

Övr. Katt Har fått en 12v gammal kattunge igår. Har aldrig haft katt tidigare, inbiten hundägare. Hon var lite rädd första timmen och tryckte...
2
Svar
21
· Visningar
7 698
Senast: Speedway
·
Övr. Katt Dörrar: Tillåt inga stängda dörrar någonstans i något rum, inklusive garderobsdörrar. För att öppna en dörr, ställ dig på bakbenen och...
Svar
13
· Visningar
2 231
Senast: corona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama