Kattungar med diaré

J

juliaandersson

Hej hej!
Jag har 3 kattungar hemma och alla 3 är lite halvdana i magen. De är avmaskade en gång och äter kattungefoder. Innan åt de vanligt torrfoder för stora katter så jag bytte för att det skulle bli bättre och det blev det, men nån av katterna rinner det fortfarande om, tips på något man kan ge dem för att de ska må bättre? tack på förhand..

Sv: Kattungar med diaré

Ge dom skonkost, t.ex. lammfärs och morotspuré tills dom blir bra igen och vänj sedan sakta in dom på det foder du vill ge.

Jag gav min kisse kokt fisk ett par dagar när han var kass i magen som liten, funkade perfekt. Sedan får man som Haukur skriver sakta vänja de små magarna vid det foder man ska ge.

Om det inte blir bättre så åk till Veterinären! Kattungarna kan bli uttorkade och då kan det sluta illa.

Liknande trådar

Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 476
Senast: Hazel
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
476
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
781
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 252
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama