Kattklubb i Gbg?

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare kawaii
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 699
K

kawaii

Har funderingar på att gå med i en kattklubb i Göteborgsområdet. Har själv en huskatt och skulle därför vilja hitta en klubb som inte enbart är till för, eller handlar om, raskatter. Är dock även intresserad av att läsa om raskatter såklart. En jämn blandning vore ju självfallet det allra bästa.
Har tittat från länkarna på Sverak på lite olika kattklubbar men inte fått någon riktigt känsla för någon av dem.
Någon som kan ge mej lite mer information, tips eller förslag?

Jag är med i Ädelkatten, och trivs utmärkt. Vi har mer aktiviteter än bara utställningar, tex föreläsningar. De flesta kattklubbar har ju mest raskattägande medlemmar, eftersom det är när man ställer ut och föder upp man behöver klubben, men alla är givetvis välkomna.

Vad handlar vissa av föreläsningarna om?
Måste erkänna att jag inte ens varit inne på Ädelkattens hemsida. Trodde inte att det kunde vara något alls för en huskattägare. Ska kika på den nu.

Sedan kanske jag ska tillägga att det viktigaste är att det är en klubb som förmedlar budskapet att huskatter är lika bra som raskatter, och vice versa.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag känner mig lite dyster för närvarande. Och udda. Jag vet inte riktigt vilket det är som är först – om det är dysterheten som...
Svar
0
· Visningar
504
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Jag har lite funderingar inför framtiden. Jag brinner ju för hästeriet och känner att det verkligen är det som jag vill satsa på, vill... 2
Svar
31
· Visningar
3 275
Senast: Lunagarden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka