Katt med små nervryckningar

super

Trådstartare
Jag har observerat att vår lilla tjej på snart 2 år (12e sept) har som små nervryckningar i bakbenen när hon vilar ibland. När jag har uppmärksammat det så har hon vilat men inte sovit sas. Googlade och det jag fick fram var typ att det kunde bero på ryggsmärtor eller epilepsi typ. Kände igenom ryggen men hon brydde sig inte, kände även igenom resten av leder utan större reaktion annat än att hon inte gillade att jag höll fast henne lite. Kollade även på en film om en katt med epilepsi men det var inte ens nära. I övrigt är hon pigg, glad och lekfull, äter och gör ifrån sig normalt. Har filmat så ni ser, är som små darrningar bara, men jätte märkligt enligt mig. Har någon här sett något liknande och är det i så fall något man bör söka för?🤔
 
Jag har observerat att vår lilla tjej på snart 2 år (12e sept) har som små nervryckningar i bakbenen när hon vilar ibland. När jag har uppmärksammat det så har hon vilat men inte sovit sas. Googlade och det jag fick fram var typ att det kunde bero på ryggsmärtor eller epilepsi typ. Kände igenom ryggen men hon brydde sig inte, kände även igenom resten av leder utan större reaktion annat än att hon inte gillade att jag höll fast henne lite. Kollade även på en film om en katt med epilepsi men det var inte ens nära. I övrigt är hon pigg, glad och lekfull, äter och gör ifrån sig normalt. Har filmat så ni ser, är som små darrningar bara, men jätte märkligt enligt mig. Har någon här sett något liknande och är det i så fall något man bör söka för?🤔
Spontant så skulle jag säga att hon drömmer, det ser ut som att hon sover i filmen. Så jag tipsar om att filma tydligt att hon är vaken nästa gång.
 
Jag tycker du ska söka vård. Min förra katt fick epilepsi sent i livet, och från vad jag ser här liknar det inte alls, men ändå lite.
Just den uppåtböjda ryggen känner jag igen. Men inte så där pyttesmå darr, och jag känner inte heller igen ögonen.
När min katt fick epilepsi hade han helt "glasade" ögon och kunde definitivt inte titta på mig som jag tycker din katt ser ut att göra. Men så hade min katt verkligen fullfjädrade anfall.

Kontakta veterinär och visa videos. Kanske kan du få råd från firstvet nu i första kontakten? :)
 

Liknande trådar

L
Hästvård Hej! Tänkte höra om någon kan ha några funderingar angående något min ponny fått på insidan av bakbenen.. Det började med att jag...
Svar
5
· Visningar
3 676
Senast: Lurvig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp