Kastrering av honkanin

Twister2007

Trådstartare
Nu har vi kastrera våran hon kanin, men behöver lite hjälp, vi har medicin osv vilket är glasklart men ska man spruta in C C i munnen eller som gröt, samt gör de något om dem första klutarna var röda? Samt är de ok för kaninen att bo ute i ett varmt stall under natten? det blir lägst 13 grader ute och ca 20 i stallet, lägger även ut filtar osv🫶🏼

Fick ni inte information av kliniken?

Vad gäller CC så beror det på om/hur mycket kaninen äter själv. Äter hon inte alls så ska det vara löst så det går att spruta in i munnen. Annars kan det räcka med att göra som bollar, om hon äter dom själv.

Liknande trådar

Katthälsa Stackars Soda mår inget vidare alls =/ Hittade honom igår "i en hög" på stallgolvet med alldeles för snabb andning. Var som en het trasa...
2
Svar
24
· Visningar
24 055
G
Hästvård Jag ska klippa min häst i helg och undrar vilka täcken som krävs. Har funderat på filtklippning eftersom hon svettas mycket när man...
Svar
6
· Visningar
4 352
Senast: Tagliabue
·
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
7 203
Senast: Madick
·
C
Övr. Katt Vilka problem jag har med mina lilla tiger kille, verkar aldrig få vara bra! I mitten på januari flyttade jag & min sambo till en...
Svar
2
· Visningar
1 285
Senast: cerrox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama