G
GallantSpecial
Ja, nu är det så att min häst har blivit jämntjock på båda kotorna bak... Brukar rida ca 6 dar i veckan, men eftersom mitt knä gått sönder kan jag bara rida varannan dag nu. Har ridit varannan dag i en vecka nu och innan det stod han ca 1 1/2 vecka.
Såg igår att han var tjock om kotorna men tänkte att det bara var nåt tillfälligt. Men idag var han likadan. Kände igenom honom noga och det enda var svullnaden. Han var knappt märkbart varm och markerade inget och ömmade ingenstans heller. Tänkte att det kanske var för att han stått så mycket, så jag skrittade ut en mycket lugn tur på ca 20-25 min och efteråt var han betydligt bättre men forfarande lite lite svullen.
Är det något jag ska göra åt saken?
Är det bättre att skritta honom än att låta honom stå?
Hjälp!
Såg igår att han var tjock om kotorna men tänkte att det bara var nåt tillfälligt. Men idag var han likadan. Kände igenom honom noga och det enda var svullnaden. Han var knappt märkbart varm och markerade inget och ömmade ingenstans heller. Tänkte att det kanske var för att han stått så mycket, så jag skrittade ut en mycket lugn tur på ca 20-25 min och efteråt var han betydligt bättre men forfarande lite lite svullen.
Är det något jag ska göra åt saken?
Är det bättre att skritta honom än att låta honom stå?
Hjälp!