Jaha, vad tror ni...?

lady_vip

Trådstartare
Hur hög är risken att vi får apportera dummies i stället för vilt pga pippiflunsan nu i sommar? :cool:

Alltså på jaktproven.

Vi har precis börjat vår STORA uppladdning för eftersöksgrenarna och jag går och släpar kaniner lite överallt. Så fort isen är väck så ska hunden i plurret.
Så idag slog tanken mig när hon kom springandes med Kalle Kanin i högsta hugg; tänk om det blir dummies i stället!?!?!?!?!

Vet att det är för tillfället är strypt med vilttillgång här i Skåne från de som driver företag med sånt. Så vad tror ni?

//E

Sv: Jaha, vad tror ni...?

Kanin ska ju vara okej. Det är massor av fåglar man inte vill slänga på tippen. Många klubbar har ju frysen fylld med fjorlårsvilt också.

SSRKs förbud mot fågel kommer ju bara att gälla ett tag. Jag tror att det var 7 april eller något sådant som man skulle ta nästa beslut. Läs mer på deras hemsida!

Jag tror du kan räkna med att det blir dummis även i höst och en lång tid framöver då fågeljakt på and och liknande sjöfågel lär bli inställd pga av att viltstammen är för liten. Det vill säga att det kommer inte finnas något vilt att träna med eller gå på prov med då stammarna är för små att jaga på...

Javan

Det verkar som om att det bli dummies tyvärr. :(

Vi går ju inte under SSRK, men deras regler brukar följas.

Får nog fortsätta släpa kanin, men byra ut truten mot en dummie då...

//E

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka