- Svar: 12
- Visningar: 1 124
Eftersom min mamma är sjuklig har jag börjat att ringa henne minst 3 gånger i veckan för att kolla läget liksom. Hon vägrar att skaffa larm tyvärr och vi har haft våra diskussioner om det. Jag bor ju 130 mil från henne så jag kan inte bara åka förbi. Jag vill flytta närmare men det innebär att jag måste lämna min dotter och det är inget enkelt beslut.
Senaste veckorna har hon blivit mer och mer krävade och tjatar om att jag måste flytta närmare. Plus att hon inte alls gillar att jag inte jagar läkarna mer med mina besvär. Men jag har ju besök inplanerade, det hjälper ju inte att jaga husläkaren när både ortoped och neurolog har begärt ytterligare undersökningar.
Och i fredags pressade hon mig så mycket så jag ljög för att få slut på tjatet. Ja jag kan inte säja nej...
Och idag har jag inte velat ringa henne. Jag vill inte ljuga.
Senaste veckorna har hon blivit mer och mer krävade och tjatar om att jag måste flytta närmare. Plus att hon inte alls gillar att jag inte jagar läkarna mer med mina besvär. Men jag har ju besök inplanerade, det hjälper ju inte att jaga husläkaren när både ortoped och neurolog har begärt ytterligare undersökningar.
Och i fredags pressade hon mig så mycket så jag ljög för att få slut på tjatet. Ja jag kan inte säja nej...
Och idag har jag inte velat ringa henne. Jag vill inte ljuga.