Istället för kvarnbyfoders lusern?

mysboll

Trådstartare
Jag blir tokig! :crazy:

Köpte två nya säckar lusern i lördags och sedan dess har hästen inte velat äta!? Hon har fått samma lusern i över en månad och hon har slickat rent krubban men nu med dessa säckar så tog hon ett par tuggor innan hon slutade äta det helt. Hon äter höet och lusernhacket som hon fick istället så det är inget fel på aptiten. Till saken hör att lusernen från dessa säckar luktar ingenting när det är torrt (de förra säckarna luktade jättemycket gräs) men när det är uppblött så luktar det nästan surt! :(

Har kontaktat återförsäljaren som skulle skicka in det för analys men man vet ju inte hur lång tid det tar.

Vill inte tvinga i hästen lusernen om det är något fel på det. Så vad ska jag ge henne under tiden? Möjligtvis någon annan här som har haft problem med denna lusern?

Sv: Istället för kvarnbyfoders lusern?

En av mina totalvägrar kvarnbyfoders lusern men eftersom din ratar det plötsligt låter det ju lite konstigt. Om hon äter hack går det ju bra att fodra med det istället. Annars kan du kolla efter lusern från spannex, deras pellets heter complett och om jag inte minns fel har de liknande värden som kvarnbyfoder.

Jag köpte det för första gången ( pellets som man blöter upp ) men våra 4 hästar tyckte det var vidrigt! Eftersom jag aldrig gett dem det innan har jag ju ingentig att gämföra med. Gav det till grannen, vet inte om hästarna där äter det. Så det kanske inte var 100%. Annars brukar våra ponnies aldrig tacka nej till ngt ätbart.:d

Kolla tillverkningsdatum på dina säckar och kolla sen om återförsäljaren möjligen har några liggande med annat tillverkningsdatum alternativt att det finns någon annan som säljer det som har säckar från annan omgång, bör ju inte vara helt omöjligt att något blir fel med den sändning iom att de har ätit det innan så är det ju inte lucernen i sig de ratar, blir ju dessutom ytterligare ett bevis för reklamation av säckarna om de återigen problemlöst äter den om den skommer från annan sändning.

Ja, jag får försöka göra det. Som tur är så har jag kvar säckarna.

Liknande trådar

Foder & Strö Nu vet jag inte vad jag ska göra...behöver ideer! :confused: Har en 3 årig arab valack ca 150 i mankhöjd växer ännu. Han får nu 6 kg...
2
Svar
30
· Visningar
3 865
Senast: Buck
·
Foder & Strö Jag rider en 23 år gammal ponny, maxad C, som har svårt att få i sig höet. Kraftfoder är inga problem. Hästens tänder är kollade av...
Svar
16
· Visningar
8 506
S
Hästvård Köpte mitt Fjordsto-93 i somras som har hela tiden haft lös mage. Jag tänkte i början att det kanske berodde på då stoet kom till nytt...
Svar
1
· Visningar
1 115
Senast: JAMarna
·
Hästvård Hej! Nu har hästen gått och blivit dålig :cry: så jag tänkte höra lite vad ni här på Buke tror att det kan vara Han har varit lite...
Svar
13
· Visningar
1 587
Senast: Train
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix