Irriterat öga (ännu en rått-tråd)

V

Vargdotter

Silke är lite irriterad i ena ögat idag, det har runnit lite och är liiite svullet på ögonlocket. Hon har sovit på en del ställen där jag inte kommer åt att städa så bra (de otäcka ställena är BÄST), så jag hoppas att det bara är det. Jag har känt försiktigt på ögat (när hon stängt det alltså ;) ), och det är mjukt och känns inte annorlunda än det andra. (Extremt orolig för tumörer och grejer nu när Sammet har gått bort)

Ska jag försöka droppa lite koksaltslösning i ögat på henne eller låta det vara? Hon får inte komma ut ur buren nu när det är så, vill inte att det ska bli värre. Känner mig som en hemsk hönsmamma nu. :crazy:

Sv: Irriterat öga (ännu en rått-tråd)

Tumör i ögat tror jag inte på. Antingen har du smittat henne med nån förkylning, eller så har hon fått in nåt skräp. Koksalt att försöka skölja lite med är en bra idé! oavsett vad det är så skadar det inte ögat, och troligen känns det skönt för henne efteråt.

Sv: Irriterat öga (ännu en rått-tråd)

Har tyvärr inte kunnat komma in hit och titta sen jag skrev meddelandet, har haft extremt mycket i skolan nu o inte varit hemma så mycket; men iaf:
Silkes öga verkar inte alls irriterat nu, det är lite intorkad tårvätska i ögonvrån, men det är likadant i det andra, och det är inte mycket. Det kan definitivt vara förkylning, jag är nämligen förkyld just nu! Tack för svaret!! :)

Liknande trådar

Hundhälsa För snart två år sedan fick Ivan ett irriterad öga med svullet ögonlock. Han hade ett litet, litet sår på ögonlocket, men blev...
Svar
18
· Visningar
7 489
Hundhälsa Allt började i förrgår då jag tyckte att hundens öga såg irriterat ut. Det rann även lite, dock klar vätska men jag valde ändå att...
Svar
5
· Visningar
5 459
Senast: dpmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama