Inte utbildad - ta betalt?

C

cerrox

Om någon inte är utbildad som ridlärare eller tränare på något vis, men som har stor erfarenhet av träning & tävling får man då ändå ta betalt för att hålla lektion för andra ryttare? Om man får det vad vore då rimligt att ta per lektion/timme för ett dressyrpass om man är 21 år, ridit i stort sett hela livet & har tränat för en massa olika 'kända' tränare/ryttare & tävlat mycket upp till MSV dressyr (även hoppning LA) på stor häst med gott resultat med många bra placeringar? Vad är rimligt att ta i bensinkostnad per mil? Bensinen är väl upp i ca 12:-/L nu, men brukar man lägga på något x-tra?
 
Sv: Inte utbildad - ta betalt?

en som höll på att utbilda sig här i "byn" tog 50:- timmen,då ingen bensinkostnad dock,eftersom hon bodde på gården brevid!

men 50:- tycker jag nog att man kan ta i allafall,men det är ju det om nån är villig att betala för en tränare som inte är utbildad..

annonsera,och se om det är nån som nappar?

lycka till!
 
Sv: Inte utbildad - ta betalt?

Självklart kan man ta betalt även om man inte är utbildad. Kolla vad ridskolor ligger runt omkring där du bor och lägg dig 20-50 kr under det. Då tror jag inte att du tar för mycket i alla fall, med tanke på hur mycket man "lär" sig i en ridskola där man kan vara allt från 7 till 12 elever i en grupp, mot om man rider 1 eller 2 med privatinstruktör.
 
Sv: Inte utbildad - ta betalt?

Ok. Det är inte jag själv som har tänkt lära ut, det är en annan & undrar därför lite. ;)
 
Sv: Inte utbildad - ta betalt?

Ok. På ridskolan tar dom för 1h, 300:- för en privatlektion av en utbildad tränare. Sedan en annan privat utbildad tränare tar 200:- för en privatlektion.

Så någonstans runt 100 eller 150:- kanske för en privatlektion?
 
Sv: Inte utbildad - ta betalt?

Det finns mängder med träanre som inte har någon som helst utbildning och tar lätt 200-300 kr för en träning, det är helt beronede på vad eleven är villig och betala också, trots utan utbildning kan du vara bättre än utbildade, utbildningen säger inte allt.

Jag kan se det så här:
Vill någon träna för mig så kostar det 150 kr jag är inte utbildad, jag rider ganska illa och är synnerligen opedagoisk, men det är vad min tid kostar sen är det ju upp till den som rider att välja om den vill träna för mig eller inte, jag tvingar ingen, jag gör ingen reklam på att jag är en guru och jag lever inte på det (då hade jag svultit ihjäl ;) ).
 
Sv: Inte utbildad - ta betalt?

Tycker 100:- - 120:- i timmen är lagom att börja med. Sen kan man ju öka på när man fått lite rutin och har flera kunder...
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 492
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 691
Senast: Ramona
·
Hoppning Hej och hå, hur ska detta gå. Som rubriken lyder; den här dressyrryttaren ska börja hopptävla igen! Min B2 (Barcino QRE) har jag/vi...
Svar
4
· Visningar
1 816
Senast: Mabuse
·
Ridning Jag hyr en ponny som jag rider och sköter 4-5 dagar i veckan. Har stor frihet och får lägga upp ganska fritt. Ponnyn är äldre men...
Svar
18
· Visningar
3 826
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp