Inredningsdetaljer - era favoriter

Singoalla

Trådstartare
Det börjar närma sig flytt för mig! Min nuvarande lägenhet är en nyproduktion, och den nya är en 100 år gammal lägenhet med gamla träplankor till golv och spröjsade fönster med originalglas. Med andra ord kommer jag vilja byta ut stor del av min inredning så att det passar den nya lägenheten.

Jag är inte så duktig på att hitta snygga inredningsdetaljer och behöver er inspiration! Färg på väggar, möbler och kuddar mm. har jag bra koll på, men andra är mycket duktigare än mig på att hitta dom där små finesserna. Någonting som jag tycker är riktigt snyggt är att ha örter/kryddor i köket:

herbgarden1.jpg


Kryddburkar och även glasbehållare för pasta/havregryn/linser mm. är snyggt.
712e1f3c3426f5666824e779b2404eb1.jpg


Gröna växter. Jag är inte så förtjust i blommor med andra färger. Men grönt! :love:

dd0c30f1b36effbd42759dfefc3b7d85.jpg


Vad är era favvo-inredningsdetaljer? :) Inspirera mig! :banana:
 
Gardiner till gamla fönster med spröjs skulle väl passa med ljusare och skira gardiner? Släpper in mycket ljus, plus om det är höga fönster med som ger intryck av rymd.
Typ som detta i annan färg kanske:

ellos-home-linvoile-gardiner.jpg
 
Gardiner till gamla fönster med spröjs skulle väl passa med ljusare och skira gardiner? Släpper in mycket ljus, plus om det är höga fönster med som ger intryck av rymd.
Typ som detta i annan färg kanske:

ellos-home-linvoile-gardiner.jpg

Bra tips! Hon som bor i lägenheten nu har satt skenor ovanför det största fönstret i vardagsrummet, så att gardinerna hänger liksom vid sidan av fönstret och inte över det. Supersnyggt! Hon sa att hon kunde lämna dom skenorna till mig :)
 

Liknande trådar

Fritid För ungefär en månad sedan så flyttade jag in i min första egna lägenhet som jag ska ha nu i några år medan jag studerar och jag trivs...
Svar
11
· Visningar
1 756
Senast: fickan
·
Hemmet Hej! Efter jag sett att många här på Hem & Hobby har mkt bra smak på inredning så tänkte jag passa på att rådfråga er ;) Det är...
Svar
11
· Visningar
2 021
Senast: Draumsyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp